Had ik voorbij moeten laten gaan :)

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Supergraver
Had ik voorbij moeten laten gaan :)

Bericht door Supergraver » 09 feb 2007, 19:18

Nou mensen, ik heb inderdaad de dino-tandjes binnengekregen.
Ten eerste ik moest bij het ophalen van het PAKKET (kom ik zo op terug) 20 Euro Tolkosten (portokosten, weet ik veel) betalen. Dus daar had ik al goed de pis over in. Krijg ik daar een pakket in m\'n handen gedrukt vanhebikjoudaar. Ik dacht nog even dat ik verkeerd op de schaalverdeling bij de tandjes had gekeken :)
Ik denk inderdaad dat het van die Afrikaanse raptor tandjes zijn. Ik heb de (Franse verkoper, die zeer slecht engels schrijft) nog een mailtje gestuurd, waarop ik als antwoord kreeg dat hij een eerlijke en legale verkoper was. Nadat ik geschreven had dat ie me dan ook wel van die extra tolkosten had kunnen vertellen, heb ik tot op heden niks meer van hem vernomen. Hij heeft een neutraal advies van me gekregen op E-bay, omdat ik de tandjes opzich wel mooi vind, alleen de verzending (en de verkoper) waren waardeloos.
Eigenlijk wilde ik niet meer op deze tandjes terugkomen (mijn trots), maar op verzoek van Louis dan toch maar even :D

Let op: NIET ALLE FRANSE VERKOPERS HOEVEN ZO TE ZIJN! :)

gr

Martijn

Plikona
Been thanked: 1 time
Antw: Had ik voorbij moeten laten gaan :)

Bericht door Plikona » 09 feb 2007, 21:29

Het spijt mij oprecht dit te moeten horen. Op een beurs moeten de handelaars je nog in de ogen kijken als ze je neppen , maar op het onpersoonlijke E bay hangen dus zeker louche figuren rond.
MVG Louis

Alfer
Contacteer:

Bericht door Alfer » 09 feb 2007, 23:48

Ik heb hele goede ervaringen gehad met E-bay.
Zeker met zendingen vanuit de USA of Engeland bijvoorbeeld.
Maar je moet altijd je gezond verstand gebruiken en bij enige twijfel niet kopen.

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 10 feb 2007, 07:50

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ebay geeft weinig tot geen problemen.
Voorbeeldje toen ik deze tand kocht ( foto 1 ) kreeg ik hem zo binnen ( foto 2 )
Direct contact gezocht met de verkoper, resultaat: binnen een week had ik een andere, zonder enige andere bijkomende kosten.
Deze tand werd verkocht als C.auriculatis echter bij na-determinatie ligt hij m.i. meer in de lijn van Otodus.
Zéér leuke bijkomstigheid. :)
Wat mij meer dwars zit,is dat het met ruilingen, fouten door de Post worden gedaan.
Vooral met drukte\'s zoals vakantie en kerst.
Zoals afgelopen jaar, denk je 2 soorten te weten O.subserratus en P.benedeni door ruiling aan je verzameling te kunnen toevoegen.Blijken ze volkomen in het niets zijn verdwenen.Jouw aandeel is aangetekend en wel binnen 3-4 dagen netjes aangekomen.Is nog een onderzoek bezig naar dat gebeuren, maar toch.
Yup, was even een kleine zijsprong, maarre zat toch in het verlengde - verkoper\\ verzenden.

Martijn, voortaan even de feedback van de verkoper checken.
Daarnaast meen me iets te herinneren,tenminste daar kwam mijn éné zoon mee aanzetten.Ging over een optie dat je betalingen via Paypal, ook weer ongedaan kon laten maken door hen de opdracht te geven het vernoemde bedrag teug te storten.( ondanks het feit dat je item werkelijk ontvangen hebt)Ook zou je een email kunnen sturen naar Ebay, daar zij verkopersvoorwaarden stellen.Aan jouw verhaal maak ik op dat het aangeboden cq gewonnen item niet conform de norm is van ontvangst\\verzending.

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

cru84
Contacteer:

Bericht door cru84 » 12 feb 2007, 13:59

Van die tol kon hij niks weten dat zijn nederlandse belasting regels!

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe

Supergraver
Antw: Antw: Had ik voorbij moeten laten gaan :)

Bericht door Supergraver » 12 feb 2007, 14:34

cru84 schreef:
Van die tol kon hij niks weten dat zijn nederlandse belasting regels!
Gelden die ook in Noorwegen dan :D ;)

Gr

Martijn

Gesloten