Wie weet wat dit is?
Wie weet wat dit is?

Ik heb dit kleine (ik denk) blaadje in de Piesberg gevonden. Heeft iemand enig idee van welke plant dit is?
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Antw: Wie weet wat dit is?
Lijkt wel een beetje op een pecopteris uit Carboon, heb ik zelf ook erg vaak gevonden!
Moeder natuur heeft ons iets heel moois geschonken
Oh, het kan ook nog van een alethopterisachtige plant zijn, zoek even op google naar de naam \'piesberg\' en klik dan de op een na bovenste link aan!
Moeder natuur heeft ons iets heel moois geschonken
De blaadjes rond-om-rond zijn een neuropteris-achtige. (zie lijntekening van de nervatuur van een stereotyp neuropteris-blad) De 2 \'verhogingen\' in het midden van de matrix spreek ik me niet over uit, teveel schade en té onduidelijk. Zeker en vast geen alethopteris op de matrix.
Z.
Z.
The earth has music for those who listen.
Hoi Ziepe
Die eromheen is volgens mij ook neuropterigachtig, maar het ging me nu om dat rare vierkantige dingetje in het midden.
Hans Steur wist ook zo niet van de foto, maar ik ga over een paar weken met hem op stap naar de Piesberg en zal ik hem dat stukje zeker van dichtbij laten zien.
gr
pearl
Die eromheen is volgens mij ook neuropterigachtig, maar het ging me nu om dat rare vierkantige dingetje in het midden.
Hans Steur wist ook zo niet van de foto, maar ik ga over een paar weken met hem op stap naar de Piesberg en zal ik hem dat stukje zeker van dichtbij laten zien.
gr
pearl
En de blaadjes van een kiemplantje misschien? dat zal er toen ook wel geweest zijn, toch?
Hoplites
Hoplites
Antw: Antw: Wie weet wat dit is?
Ga je weer zo\'n schorpioen gaan vinden ja ??pearl schreef:
Hoi Ziepe
maar ik ga over een paar weken met hem op stap naar de Piesberg en zal ik hem dat stukje zeker van dichtbij laten zien.
gr
pearl

Hoe zit het nu met de determinatie ervan ? Ik ben redelijk benieuwd naar je enorme vondst.
En ja, het door Hans Steur van dichtbij laten bekijken lijkt me het beste, al vrees ik een beetje dat hij er geen naam zal kunnen opplakken, maar je weet maar nooit... Symathieke man trouwens!
Z.
The earth has music for those who listen.
Antw: Antw: Antw: Wie weet wat dit is?
We gaan kijken of het blok er nog ligt waar de schorpioen uit komt. En dan kijken uit welke laag dat geweest moet zijn. Dit doet Hans voor een Duitse onderzoeker. Scorpi ligt nu nog in Natura Docet, maar gaat eind februari naar Duitsland(naar die meneer, naam is me even ontschoten) waar ie getekend wordt en ws ook beschreven en gedetermineerd.ziepe schreef:
Ga je weer zo\'n schorpioen gaan vinden ja ??
Hoe zit het nu met de determinatie ervan ? Ik ben redelijk benieuwd naar je enorme vondst.
Z.
als ik meer weet horen jullie natuurlijk van me

En misschien zit het broertje of zusje van Scorpi ook in dat zelfde blok, dat zou wat zijn 8)
gr
pearl
Antw: Antw: Wie weet wat dit is?
Hoi Hoplites,hoplites schreef:
En de blaadjes van een kiemplantje misschien? dat zal er toen ook wel geweest zijn, toch?
Hoplites
Je bracht me op een idee..
bedoel je dit? http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorkiem
Het zou dan dus een prothallium(voorkiem) van een varen kunnen zijn...
gr
pearl