Mammoetkies?
Antw: Antw: Mammoetkies?
Haha, je hebt helemaal gelijk!Henk Jan schreef:
Maar jij hebt de manege-eigenaar ook niet gevraagd of je de kies mocht houden...
Komt omdat ik het ding heb gevonden en er niet over nadacht om het even naar de staleigenaar terug te brengen als een verloren voorwerp, aangezien het dat niet was.
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Antw: Mammoetkies?
Maar waarom dan zo moeilijk doen over het gebruik van een paar (in mijn ogen wazige) foto\'s?
Natuurlijk was het netter als hij het had gevraagd, maar toch...
Overigens hoop ik natuurlijk wel dat je de kies zonder gedoe en problemen kunt houden.
[Bewerkt door Henk Jan op 18-02-2007 om 19:58 NL]
Natuurlijk was het netter als hij het had gevraagd, maar toch...
Overigens hoop ik natuurlijk wel dat je de kies zonder gedoe en problemen kunt houden.
[Bewerkt door Henk Jan op 18-02-2007 om 19:58 NL]
HJ
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
snap ik ook niet waarom er moeilijk over wordt gedaan. jij zal ook wel eens voor een werkstuk een plaatje van google hebben afgehaald zonder te vragen.
gr sean
gr sean
Oh, ik ga verder ook niet moeilijk doen, maar had het wel zo netjes gevonden als het was gevraagd.
En nee, toen ik nog op school zat en werkstukken maakte, was er geen google!
[Bewerkt door vueya op 18-02-2007 om 21:01 NL]
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
het was wel netjes geweest ja. bedoelde het in het algemeen, hoeft niet perse voor werkstuk.vueya schreef:
Oh, ik ga verder ook niet moeilijk doen, maar had het wel zo netjes gevonden als het was gevraagd.
gr sean
- Henk Jan
Als je nog nieuws hebt over de kies, bv hoe genoemde manege-eigenaar zich opstelt, laat het dan horen!
Overigens, vaak moet je zo\'n kies prepareren om scheurvorming en verval tegen te gaan.
Het volstaat hierbij om de kies een nacht in een bak met een mengsel van velpon (of collall) met aceton te leggen.
Velpon:aceton= +/- 1:1, zodat het een dunne vloeistof wordt die gemakkelijk in de kies dringt.
Overigens, vaak moet je zo\'n kies prepareren om scheurvorming en verval tegen te gaan.
Het volstaat hierbij om de kies een nacht in een bak met een mengsel van velpon (of collall) met aceton te leggen.
Velpon:aceton= +/- 1:1, zodat het een dunne vloeistof wordt die gemakkelijk in de kies dringt.
HJ
moet de mammoetkies niet eerst ontzild(of ontzilt) worden?jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- Henk Jan
Neen, althans wanneer de kies niet in zout water heeft gelegen.Nu zou het, theoretisch kunnen dat ze in zout kwelwater heeft gelegen - dan is ontzilten wel nodig. Even een likje met de tong geeft maakt duidelijk of er zout in het spel is.
(PS \'ontzilt\', niet \'ontzild\', want het werkwoord is \'ontzilten\' en niet \'ontzillen\').
(PS \'ontzilt\', niet \'ontzild\', want het werkwoord is \'ontzilten\' en niet \'ontzillen\').
HJ
Dat wilde ik idd nog navragen, want ik mer inderdaad al kleine scheurtjes op en dat is zonde.Henk Jan schreef:
Als je nog nieuws hebt over de kies, bv hoe genoemde manege-eigenaar zich opstelt, laat het dan horen!
Waar kan ik aceton en velpon krijgen??
- fossielengek