trilobiet Resteigne
- trilobietje
trilobiet Resteigne

Weet iemand aan de hand van de foto\'s van welke trilobiet deze kop kan zijn ?
grtjs
Marleen
@ webmaster ... topic is eigenlijk voor hetdeterminatieforum. Ben iets te snel geweest
wie niet zoekt, niet vindt
Antw: trilobiet Resteigne
Moeilijk Marleen, gezien het feit dat de ogen niet volledig bewaard zijn gebleven.
Phacopinae indet. kunnen we al stellen. Ik denk ook dat Pedinopariops en mogelijk ook Nyterops/Hypsipariops al afvallen gezien het kleine aantal lenzen in één rij. Nogmaals vind ik dat moeilijk vast te stellen gezien de incompleetheid.
Is dit dat grote stuk dat je elders hebt laten prepareren?
Tomas
Phacopinae indet. kunnen we al stellen. Ik denk ook dat Pedinopariops en mogelijk ook Nyterops/Hypsipariops al afvallen gezien het kleine aantal lenzen in één rij. Nogmaals vind ik dat moeilijk vast te stellen gezien de incompleetheid.
Tomas
Trilobiti Ceská Republika
Antw: trilobiet Resteigne
Hoi Marleen,
Wat op de foto\'s te zien is behoort tot Nyterops. Er zijn soorten met weinig lenzen en dit is er duidelijk een van.
Allart
Wat op de foto\'s te zien is behoort tot Nyterops. Er zijn soorten met weinig lenzen en dit is er duidelijk een van.
Allart
- trilobietje
Antw: Antw: trilobiet Resteigne
Neen Tomas,ceraurus schreef:
Tomas
Deze heb ik al een paar jaar geleden uit het gesteente gehaald met een beitel en dremel.
Spijtig genoeg wist ik toen nog niet wat een luchtbeitel was...
Ik heb nog niets laten prepareren. Dit WE ga ik naar Ton en Marjon. We gaan in ieder geval wel wat trilobieten prepareren.
groetjes
Marleen
wie niet zoekt, niet vindt