Drenthe, zeeleliestengel of koraal
Drenthe, zeeleliestengel of koraal
Laatst in Drenthe een steen gevonden wat volgens mij een fossiel is. Afkomstyig van zandafgraving waterbekken De Punt.

Wat is Dit? zeeleliestengel of koraal?

Vipera
Antw: Drenthe, zeeleliestengel of koraal
als het een fossiel is, moet het haast wel een spons zijn. welke soort weet ik niet, ik vind sponzen obsoluut oninteressant en saai.
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Het is zeker een spons. Het ronde gat aan de bovenkant is de uitstoomopening geweest. Sponzen filteren voedsel uit zeewater, en het \'afvalwater\' komt er meestal aan de bovenkant weer uit.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Is deze vrij toegankelijk of makkelijk toegankelijk?vipera schreef:
Laatst in Drenthe een steen gevonden wat volgens mij een fossiel is. Afkomstyig van zandafgraving waterbekken De Punt.
Dat drinkwaterbekken is enige jaren geleden te graven. Het is nu een soort grote vijver. Er is nu in ieder geval niets meer te vinden. Het zand wat eruit gekomen is is met vrachtwagens (iets van 20.000 ladingen ofzo) naar het militair oefenterrein op het Witterveld bij Assen gebracht. Ik weet niet of je daar nog iets zou kunnen vinden.
Kennis telt!
Antw: Antw: Drenthe, zeeleliestengel of koraal
Inderdaad, fossiel is gevonden op het militaire oefenterrein.webmaster schreef:
Dat drinkwaterbekken is enige jaren geleden te graven. Het is nu een soort grote vijver. Er is nu in ieder geval niets meer te vinden. Het zand wat eruit gekomen is is met vrachtwagens (iets van 20.000 ladingen ofzo) naar het militair oefenterrein op het Witterveld bij Assen gebracht. Ik weet niet of je daar nog iets zou kunnen vinden.
Vipera