Pygidium eigenaar onbekend...
Antw: Pygidium eigenaar onbekend...
Heb even de oude discussie doorgelezen. Ik begrijp dat het uit de omg. van Aywaille komt. Deze soort is al eens in heel oude literatuur genoemd (o.a. Asselberghs). Daarin werd nog gedacht dat het om Asteropyge punctata ging. Het materiaal uit Aywaille behoort allemaal tot Jaylopygiella sp.
Allart
Allart
Allard, bedankt voor de determinatie! Ik had al op jouw site rondgeneusd, maar hem er niet uitgehaald. Als je nog literatuur over dit genus weet waar ik misschien ook aan kan komen, houd ik me aanbevolen. Op internet is helaas alleen te vinden dat deze groep naar Jennifer Lopez is genoemd 
Groet,
Eric

Groet,
Eric
Hoi Eric,
Het genus Jaylopygiella is beschreven door Basse (2003) ( een prijzig boek van Goldschneck Verlag). Er is nog weinig over de Belgische Jaylopygiella-soort bekend. Ik kan hier wel aan toevoegen dat discussie over dit genus terug te voeren is tot 1992 waarin Struve een jonge Asteropyge-soort beschreef met een zgn. \"progressief supradevonica-staartribtype\" die later door Basse (2003) tot Jaylopygiella gerekend werd (het ribtype kenmerkend voor Jaylopygiella). De Belgische soort is hoogst opmerkelijk vanwege haar stratigrafisch vroeg voorkomen, ook in vergelijking met het nauwverwante geslacht Asteropyge. Hun gezamenlijke voorouder zal waarschijnlijk ergens in het Duitse of Belgische Onder-Devoon gezocht moeten worden.
[[Per ongeluk al op de verzend-knop geklikt!]] :
Het boek van Basse is te bestellen op sites als fossilbuch.de
Groet,
Allart
[Bewerkt door radiaspis op 06-03-2007 om 20:36 NL]
Het genus Jaylopygiella is beschreven door Basse (2003) ( een prijzig boek van Goldschneck Verlag). Er is nog weinig over de Belgische Jaylopygiella-soort bekend. Ik kan hier wel aan toevoegen dat discussie over dit genus terug te voeren is tot 1992 waarin Struve een jonge Asteropyge-soort beschreef met een zgn. \"progressief supradevonica-staartribtype\" die later door Basse (2003) tot Jaylopygiella gerekend werd (het ribtype kenmerkend voor Jaylopygiella). De Belgische soort is hoogst opmerkelijk vanwege haar stratigrafisch vroeg voorkomen, ook in vergelijking met het nauwverwante geslacht Asteropyge. Hun gezamenlijke voorouder zal waarschijnlijk ergens in het Duitse of Belgische Onder-Devoon gezocht moeten worden.
[[Per ongeluk al op de verzend-knop geklikt!]] :
Het boek van Basse is te bestellen op sites als fossilbuch.de
Groet,
Allart
[Bewerkt door radiaspis op 06-03-2007 om 20:36 NL]
Erg prettig wat achtergronden te vernemen. Dat boek zal inderdaad nog even moeten wachten tot ik ooit nog eens wat meer verzamelt heb - misschien toch eens mee gaan met een eventueel volgend trilobieten-weekend! (hint, hint)
Groet,
Eric
Groet,
Eric
Mail me off-line even je adres, dan stuur ik je wel even kopieen van de desbetreffende passage uit genoemde uitgave.
<:{{{{{>
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika