Fossiele carnivoren strand Noordwijk.
Fossiele carnivoren strand Noordwijk.

Deze botjes heb ik gevonden op het strand van Noordwijk, december 2006. Het dijbeentje is van een otter, Lutra lutra.
Het kaakje is van een marter, boom- of steenmarter, niet fossiel in Nederland bekend, dit is dus de eerste! Beide vondsten zijn gedetermineerd door van den Hoek Ostende (Naturalis) en zijn beschreven in het blad \"Afzettingen\" van de Werkgroep Tertiaire en Kwartaire Geologie, maart 2007.
Liggen nu in onze eigen vitrine te pronken.
Groeten van Trudy.
[Bewerkt door HaTru op 15-03-2007 om 13:28 NL]
Geniet van het leven.
- Supergraver
Antw: Vondsten strand Noordwijk.
Ik wil niet heel sceptisch zijn (ik ben nl geen deskundige). Als het maatbalkje klopt is dat een kies van 1 cm breed, is dat niet wat groot voor een marterachtige?
Lijkt mij iets hondachtigs te zijn....
Gr
Martijn
Lijkt mij iets hondachtigs te zijn....
Gr
Martijn
Antw: Vondsten strand Noordwijk.
Martijn,
Kiesje is inderdaad iets minder dan 1 cm breed en steekt 0,5 cm boven de kaak uit. Lars van den Hoek Ostende is samen met Charlie Schouwenburg na onderzoek tot deze conclusie gekomen en zij zijn in deze de experts
.
Groeten van Trudy.
Kiesje is inderdaad iets minder dan 1 cm breed en steekt 0,5 cm boven de kaak uit. Lars van den Hoek Ostende is samen met Charlie Schouwenburg na onderzoek tot deze conclusie gekomen en zij zijn in deze de experts

Groeten van Trudy.
Geniet van het leven.
- Supergraver
Antw: Fossiele carnivoren strand Noordwijk.
Hoi Trudy,
Prachtige vondsten!
Ik heb de link gelezen; toch wel een heel verhaal dat aan de juiste determinatie vooraf ging.
Plezant hé, de eerste fossiele boom- of steenmarter gevonden te hebben en in je kast te zien pronken.
Groetjes...
Ilse
Prachtige vondsten!
Ik heb de link gelezen; toch wel een heel verhaal dat aan de juiste determinatie vooraf ging.
Plezant hé, de eerste fossiele boom- of steenmarter gevonden te hebben en in je kast te zien pronken.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Fossiele carnivoren strand Noordwijk.
Ja, leuk zeg! Zo\'n vondst geeft je vast wel voldoening.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)