WIE kan me over deze kiezen meer vertellen?jim
WIE kan me over deze kiezen meer vertellen?jim
wie kan mij over deze baby mammoetkies (foto 1-3) en over deze baby wolharige neushoorn kies (foto 4-6) meer vertellen?ik bedoel meer info over boven of onderkaak en welke positie en welke leeftijd het die had toen deze kies eruitviel of hij deze kwijtspeelde.jim
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
Antw: WIE kan me over deze kiezen meer vertellen?jim
Hoi Jim
Waarom heb je het over baby-kiezen? Ik vind namelijk zeker de wolharige neushoorn kies vrij groot en ver genoeg afgesleten om toch minstens een puber/adult te zijn. De mammoetkies vertoont inderdaad weinig slijtage.
groetjes, Hanneke
Waarom heb je het over baby-kiezen? Ik vind namelijk zeker de wolharige neushoorn kies vrij groot en ver genoeg afgesleten om toch minstens een puber/adult te zijn. De mammoetkies vertoont inderdaad weinig slijtage.
groetjes, Hanneke
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
En ohja, de mammoetkies komt van de onderkaak, de neushoornkies van de bovenkaak.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
dankuwel.ik wist het niet zeker of het wel bij de neushoornkies of het om een baby ging en ik wilde er nog vraagtekens bijplaatsen.maar de mammoetkies is wel compleet (buite onderaan dat stukje).hier nog foto achterkant van de mammoetkies.jim
Ik heb je op de beurs nog verteld dat ik ook niets juveniels zag aan de neushoornkies.Ik zeg ook niet dat het een oud volwassen dier is,volgens mij is het een jong volwassen dier
De mammoetkies is slechts een partje van een volwaardige kies,het is het aller achterste deel(tje)van een onderkaakskies(wat een woord)(je hebt misschien 1/3-1/4 kies.)
De mammoetkies is slechts een partje van een volwaardige kies,het is het aller achterste deel(tje)van een onderkaakskies(wat een woord)(je hebt misschien 1/3-1/4 kies.)
Theo
ow dus dit is geen nieuwe kies ?(net aangezet laat ik het zo zeggen.)?die mammoetkies lijkt me een beetje te dun om van volwassen die te zijn.trouwens de verkoper verzekerde me dat het een baby kies was.op henkensfossils staat er ook zon babykiesje.en anders stuur ik je nog wel enkele babymammoetkiesjesfotos als je dit wilt.stuur me het antwoord maar via email.
wel hartelijk bedankt nu weet ik dat de neushoorn kies van een jong volwassen dier is (puber?).jim
wel hartelijk bedankt nu weet ik dat de neushoorn kies van een jong volwassen dier is (puber?).jim

Twee mammoetkiezen,eerste is 5-6cm en het tweede kiesje van een babymammoet
jou stuk is(denk ik)het achterste stukje voorbij de bocht
Theo

dus geen nieuwe kies.ok .maar wel een kies die gebruikt is he?foto 2dat is toch het kauwvlak.is hij eigenlijk baby mammoetkies?naar de breedte gezien?hiebij nog een foto vande kies waarop ik me baseerde.(eentje van henskensfossils).jim
hiet nog een foto van mijn kies van de zijkant.jim
- Jan Losser
Alle drie zeker niet afkomstig van baby.
Aks je goed kijkt kun je duidelijke verschillen zien mer die van Henskens
Aks je goed kijkt kun je duidelijke verschillen zien mer die van Henskens
Zonder verleden geen toekomst