Free your trilobite!
Free your trilobite!

Dit is een Conocoryphe. Een ptychopariide trilobiet uit het midden-Cambrium uit Tsjechie. Het is een vrij algemene soort die je kan vinden in de klassieke vindplaasten is Tsjechie. Over de exacte soort speculeren we nog even.
Het beestje zat nog gedeeltelijk gevangen in de steen en we hadden een vermoeden dat het compleet was. Prepper-de-prep en daar is-ie dan. Het pygidium zat gewoon nog in de steen en kon ik vrij eenvoudig bevrijden.
Enjoy,
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
- Betelgeuze
Antw: Free your trilobite!
Heel mooi gedaan!! En een knap fossiel 
gr
pearl

gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Antw: Free your trilobite!
....laat ik wel even in de herinnering meegeven dat het niet altijd zo ideaal gaat.
Ik ben momenteel met een duitse Asaphus bezig die er niet veel trek in heeft en waarvan de schaal delen dunner dan eierschaal zijn. Loslaten van de matrix is ok, alleen de schaal tussen matrix en steenkern is zo akelig fragiel. Ik heb al weer e.e.a. moeten terugpuzzelen en lijmen.
\'We\' is een aantal andere trilofanaten inclusief mijzelf.
Ik ben momenteel met een duitse Asaphus bezig die er niet veel trek in heeft en waarvan de schaal delen dunner dan eierschaal zijn. Loslaten van de matrix is ok, alleen de schaal tussen matrix en steenkern is zo akelig fragiel. Ik heb al weer e.e.a. moeten terugpuzzelen en lijmen.
\'We\' is een aantal andere trilofanaten inclusief mijzelf.
Trilobiti Ceská Republika