Hoezo zelf een zeef maken?
- agaathunter
Antw: Hoezo zelf een zeef maken?
Hoi Pearl,
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik heb alleen maar aan willen geven, als je naar Mill gaat, waar ook over natzeven gesproken wordt, je hier geen succes met deze zeef zult hebben. Hier verstaat men onder natzeven nl. iets anders.
Je kunt deze zeef wel heel goed gebruiken, als je klein spul mee naar huis wilt nemen, om dit later na te zoeken.
Ik hoop, dat de misverstanden nu de wereld uit zijn (tenminste wat het zeven betreft).
Groetjes: Ed
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik heb alleen maar aan willen geven, als je naar Mill gaat, waar ook over natzeven gesproken wordt, je hier geen succes met deze zeef zult hebben. Hier verstaat men onder natzeven nl. iets anders.
Je kunt deze zeef wel heel goed gebruiken, als je klein spul mee naar huis wilt nemen, om dit later na te zoeken.
Ik hoop, dat de misverstanden nu de wereld uit zijn (tenminste wat het zeven betreft).
geduld is een goede zaak
Hoi Ed,
ik ben het niet met je eens en wel met Pearl! - ook in Mill is er met een 3 mm zeef goed (nat) te zoeken, alleen niet naar 6 cm C. hastalis tanden. Vandaag kwam er alleen grind uit de buis, en heb ik toch in het uurtje dat ik met mijn verkouden kop kon opbrengen om te te wachten op betere tijden, een paar kleine tandjes (o.a. Notorhynchus) kunnen uitspoelen uit zand van de zijkant (een paar schepjes maar - ik weet dat de baas niet blij wordt als we de dijk afgraven
). Dus: altijd meer zeefdiameters meebrengen!
Groet,
Eric
ik ben het niet met je eens en wel met Pearl! - ook in Mill is er met een 3 mm zeef goed (nat) te zoeken, alleen niet naar 6 cm C. hastalis tanden. Vandaag kwam er alleen grind uit de buis, en heb ik toch in het uurtje dat ik met mijn verkouden kop kon opbrengen om te te wachten op betere tijden, een paar kleine tandjes (o.a. Notorhynchus) kunnen uitspoelen uit zand van de zijkant (een paar schepjes maar - ik weet dat de baas niet blij wordt als we de dijk afgraven

Groet,
Eric
- agaathunter
Hoi Eric,
Lees nog eens goed wat ik schrijf.
Ik geef toch ook aan, dat je kunt gaan zeven naar klein spul.
Alleen met zo\'n zeef kun je niet gaan natzeven onder de spuiter.
Ik denk, dat iedereen nu wel weet wat de mogelijkheden zijn.
Lees nog eens goed wat ik schrijf.
Ik geef toch ook aan, dat je kunt gaan zeven naar klein spul.
Alleen met zo\'n zeef kun je niet gaan natzeven onder de spuiter.
Ik denk, dat iedereen nu wel weet wat de mogelijkheden zijn.
geduld is een goede zaak
Goed, goed - ik wilde alleen wat nuanceren... Ik zie in Mill ook geregeld mannen met een fijnere zeef en schep als er gespoten wordt, en dus zonder de 1 cm-karren/bakken, en ook dan is er heel wat leuks te vinden.
Groet,
Eric
Groet,
Eric
- agaathunter
Hoi Eric,
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
geduld is een goede zaak
Bij de leenbakker in Enschede waren die mandjes op
Dus op 10 apil weer met de \'oude\'zelfgemaakte zeef op stap
.
gr
pearl

gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Supergraver
Ik toch wel 
Moet (wegens tijdgebrek) nog steeds aan de kar beginnen. Ik heb gelukkig wat mooi gaas op het werk op de kop kunnen tikken.
Volgens mij wordt het 10 april reuze gezellig!
Gr
Martijn

Moet (wegens tijdgebrek) nog steeds aan de kar beginnen. Ik heb gelukkig wat mooi gaas op het werk op de kop kunnen tikken.
Volgens mij wordt het 10 april reuze gezellig!
Gr
Martijn
- Mammoetkies
Ik heb gewoon zelf een zeef gemaakt. Helaas nog nooit uitgeprobeert maar dat gaat binnenkort gebeuren als ik met mijn neven naar Mill ga. Opzich leek het me wel een handig ding. Thuis hebben wij een prullenbak ook van gaas. Mischien mag ik die meenemen? Toch is het een naar idee dat elk fossiel dat je vind meteen in de prullenbak beland.
GR. Mammoet
[Bewerkt door Mammoetkies op 09-04-2007 om 12:08 NL]

GR. Mammoet
[Bewerkt door Mammoetkies op 09-04-2007 om 12:08 NL]
Gr. Auke-Florian