mosselen carboon
mosselen carboon
Hallo,
wij gaan vaker fossilen zoeken uit het carboon. Regelmatig vinden we dan ook mosselen. Maar deze lijken ook helemaal zwart dus ook van koolstof. Terwijl mosselen toch schelpen hebben van een soort kalk.
Hoe kan dit?
groetjes Gino
wij gaan vaker fossilen zoeken uit het carboon. Regelmatig vinden we dan ook mosselen. Maar deze lijken ook helemaal zwart dus ook van koolstof. Terwijl mosselen toch schelpen hebben van een soort kalk.
Hoe kan dit?
groetjes Gino
Antw: mosselen carboon
Zeker dat het mosselen zijn ? De zaden van Pteridospermen (bv. trigonocarpus, etc..) trekken wel een beetje op mosselen.
Post anders eens een foto.
Z.
Post anders eens een foto.
Z.
The earth has music for those who listen.
Ik denk dat water in het carboon een beetje leek op het water in de huidige veenplekken. Deze zijn zurig. Het kalk zal dus wel opgelost zijn, de afdruk van de mossel blijft dan over.
Dat denk ik dus, weet ik niet zeker
Ik heb een paar week geleden ook een mosseltje gevonden in de Piesberg, ik zal morgen is kijken of de schelp daar nog op zit. Het gevonden spul zit nog onaangeroerd in de tas en wacht tot de baas tijd heeft het uit te zoeken.
gr
pearl
Dat denk ik dus, weet ik niet zeker

Ik heb een paar week geleden ook een mosseltje gevonden in de Piesberg, ik zal morgen is kijken of de schelp daar nog op zit. Het gevonden spul zit nog onaangeroerd in de tas en wacht tot de baas tijd heeft het uit te zoeken.

gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Hallo,
bedankt voor jullie reactie.
Voor Ziepe:Toen ik bij een excursie was bij de Laura zei iemand die de excursie organiseerde dat dat een mossel was. Hij ziet ook zo uit precies de vorm van een mosseltje met groeiringen. Ik kan helaas geen foto plaatsen.
Pearl ik ben benieuwd wat jij vindt of niet vindt.
Groetjes Gino
bedankt voor jullie reactie.
Voor Ziepe:Toen ik bij een excursie was bij de Laura zei iemand die de excursie organiseerde dat dat een mossel was. Hij ziet ook zo uit precies de vorm van een mosseltje met groeiringen. Ik kan helaas geen foto plaatsen.
Pearl ik ben benieuwd wat jij vindt of niet vindt.
Groetjes Gino
- agaathunter

Hoi,
Bij deze een foto van Carbonocola (brakwatermosseltjes)
Deze komen uit het Carboon.
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
Antw: Antw: mosselen carboon
Hoi,agaathunter schreef:
Hoi,
Bij deze een foto van Carbonocola (brakwatermosseltjes)
Deze komen uit het Carboon.
Groetjes: Ed
die van mij zien hetzelfde uit. Ook zo klein, veel kleiner dan mosselen die je nu vindt. Mooi voorbeeld.
bedankt Gino
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
effe kleine verbetering; het moet zijn Carbonicola en niet Carbonocola.
Greetz Ruben
Greetz Ruben
Zoekt, en gij zult vinden!
- agaathunter