Prepareren Bundenbach?
- Mammoetkies
Prepareren Bundenbach?
In de meivakantie reis ik met mijn neefjes+tante af naar Solnhofen, en maak een tussenstop in Bundenbach. Ik las dat het prepareren van deze fossielen erg moeilijk is. Moet elk gevonden fossiel geprepareerd worden of vind je ook wel goede fossielen? En wat is een goede/makkelijke manier om deze te prepareren? Alvast bedankt, GR Mammoet
Gr. Auke-Florian
Antw: Prepareren Bundenbach?
Er is een Nederlander woonachtig in Bundenbach genaamd Wouter Suedkamp, hij heeft denk ik wel de grootste en bijzonderste verzameling daar.
Hij doet ook excursies in de omgeving en hij laat je met plezier zijn verzameling zien en geeft je tips voor preparatie etc. (Hij doet dat allemaal zelf) ook is een bezoek aan het Schieferbergwerk museum wel wat waard, dan ga je door de kern van de Bundenbach lagen heen via een leisteen mijn (met goede ogen en goede lampjes zal je misschien soms wat fossielen zien!)
Hier de website van dhr. Suedkamp
http://www.suedkamp-exkursionen.de/
Ik was er vorig jaar veel te kort en hoop ook dit jaar terug te gaan.
Veel plezier daar!!
Veel foto\'s maken zou leuk zijn voor een mooi reisverslag!!
met vriendelijke groet,
Mark
Hij doet ook excursies in de omgeving en hij laat je met plezier zijn verzameling zien en geeft je tips voor preparatie etc. (Hij doet dat allemaal zelf) ook is een bezoek aan het Schieferbergwerk museum wel wat waard, dan ga je door de kern van de Bundenbach lagen heen via een leisteen mijn (met goede ogen en goede lampjes zal je misschien soms wat fossielen zien!)
Hier de website van dhr. Suedkamp
http://www.suedkamp-exkursionen.de/
Ik was er vorig jaar veel te kort en hoop ook dit jaar terug te gaan.
Veel plezier daar!!
Veel foto\'s maken zou leuk zijn voor een mooi reisverslag!!
met vriendelijke groet,
Mark
- Mammoetkies
Bedankt voor de tips Mark, en reken maar op een reisverslag!
Gr. Mammoet

Gr. Mammoet
Gr. Auke-Florian
we zullen zeker proberen er langs te gaan (als we genoeg tijd hebben)
phacops
phacops
http://rafaeldavid.deviantart.com
Er zitten wat leuke musea in de buurt en Wouter heeft een zeer fraaie verzameling. Zoeken kun je beter laten (tenminste in Bundenbach).
Eschenbach is reeds lang dicht en de storthopen zijn opgebouwd uit niet fossielhoudend materiaal (leisteen komt tegenwoordig uit Spanje).
Een nabijgelegen streek levert nog wel fossielhouden materiaal (andere fauna met minder goed behouden weke delen) maar als je dit wilt kun je beter vragen of Wouter je op een excursie mee wil nemen.
Eschenbach is reeds lang dicht en de storthopen zijn opgebouwd uit niet fossielhoudend materiaal (leisteen komt tegenwoordig uit Spanje).
Een nabijgelegen streek levert nog wel fossielhouden materiaal (andere fauna met minder goed behouden weke delen) maar als je dit wilt kun je beter vragen of Wouter je op een excursie mee wil nemen.