ontplofte (vi) kies
ontplofte (vi) kies

Een acht jaar geleden van een schipper 8 mooie mammoetkiezen gekocht,deze keurig ontzilt.Een half jaartje later laten drogen en verhard.
Na een poosje kwam het éérste barstje,en het tweede,en derde.3 kiezen zijn zowat uit elkaar geknalt(stukken liggen bij Tim),3zijn nog steeds onbeschadigt en dit is een mindere knaller.
de geknalde tanden waren vederlicht geworden,net als schuim,als je even hard kneep had je bijna poeder.Op het laatst heb ik de tanden zelfs met pure houtlijm behandeld maar niks kon het verval nog stoppen.
Deze tand is toen ook aan het verval begonnen, maar het gaat veeeeel trager.
Theo
- zoekozoeko
- Contacteer:
Antw: ontplofte (vi) kies
Ik hoor wel vaker dat soort dingen, en je staat simpelweg machteloos toe te kijken hoe zo\'n kies aan z\'n eind komt...
Als je het in procenten kon uitdrukken, hoeveel kiezen, botten, tanden e.d. zouden dan, zelfs na ontzilting, op deze manier aan hun eind komen?

Als je het in procenten kon uitdrukken, hoeveel kiezen, botten, tanden e.d. zouden dan, zelfs na ontzilting, op deze manier aan hun eind komen?
\"Als je vindt dat dijken duur zijn, probeer dan eens een overstroming.\"
Evert Wesker
Evert Wesker
Mijn vermoeden is dat ze helemaal uitgedroogd zijn. Het vocht is helemaal weggetrokken in het hout/lucht.
Volgens mij kan je het beste om de zoveel tijd (1-2 jr) de boel voorzichtig bestrijken met 1tot3/10 houtlijm/water mengsel.
Volgens mij kan je het beste om de zoveel tijd (1-2 jr) de boel voorzichtig bestrijken met 1tot3/10 houtlijm/water mengsel.
Verba volant, fossilis manent
Vreselijk 
Ik heb één mammoettand, zelf gevonden.
Er kwamen na een tijdje ook scheuren in.
(ontzilte ? wist ik veel)
Jaren later dik ingesmeerd met kunsthars (recept uit een speciaalwinkel).
Ik hou niet zo van glanzende dingen maar voor
die tand heb ik toch een uitzondering gemaakt, hij is nog steeds heel.

Ik heb één mammoettand, zelf gevonden.
Er kwamen na een tijdje ook scheuren in.
(ontzilte ? wist ik veel)
Jaren later dik ingesmeerd met kunsthars (recept uit een speciaalwinkel).
Ik hou niet zo van glanzende dingen maar voor
die tand heb ik toch een uitzondering gemaakt, hij is nog steeds heel.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking