materiaal
Antw: materiaal
kort maar krachtig 
hamer, beitel als je in steen wilt gaan hakken, anders heb je niks nodig.
helm kan ook handig zijn in steengroeves oid.
maar je kunt altijd andere dingen gebruiken. de uitrusting hangt gewoon af van de plaats waar je gaat zoeken.
in cadzand heb je bijvoorbeeld geen uitrusting nodig.
Groeten, Casper

hamer, beitel als je in steen wilt gaan hakken, anders heb je niks nodig.
helm kan ook handig zijn in steengroeves oid.
maar je kunt altijd andere dingen gebruiken. de uitrusting hangt gewoon af van de plaats waar je gaat zoeken.
in cadzand heb je bijvoorbeeld geen uitrusting nodig.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik sluit me aan bij Casper: Het materiaal dat je nodig hebt is afhankelijk van waar je in zoekt en wat je wil vinden.
Bijvoorbeeld voor trilobieten in kalksteen zijn hamer en beitel onmisbaar, terwijl je met een geologenhamer niet bent als je haaietanden wil zoeken in cadzand. Daar kan eventueel een zeef handiger zijn.
Mijn basisuitrusting bestaat uit (in volgorde van wat ik het meest gebruik naar wat ik minder vaak gebruik):
- goede geologenhamer (merk estwing)
- beitels (kleine en grote, en ook een betonpuntbeitel voor het grovere splijtwerk
- stevige rugzak
- moker (zware hamer voor splijten van harde stenen)
- Veiligheidshelm (ziet er niet uit, maar is essentieel in steengroeves en aan rotswanden, ik heb al vaak genoed stenen naar beneden zien donderen!)
- zeef (haaietanden zoeken in regio antwerpen en elders)
- goede determinatiegids (zie ander topic ergens)
Voorts ben ik ook wel blij met het graveergereedschap dat ik ooit heb gekocht (voor preparaties), maar dan spreek ik niet meer over basisuitrusting natuurlijk
Hopelijk ben je er wat mee
[Bewerkt door Frederik op 03-01-2005 om 20:18 NL]
Bijvoorbeeld voor trilobieten in kalksteen zijn hamer en beitel onmisbaar, terwijl je met een geologenhamer niet bent als je haaietanden wil zoeken in cadzand. Daar kan eventueel een zeef handiger zijn.
Mijn basisuitrusting bestaat uit (in volgorde van wat ik het meest gebruik naar wat ik minder vaak gebruik):
- goede geologenhamer (merk estwing)
- beitels (kleine en grote, en ook een betonpuntbeitel voor het grovere splijtwerk
- stevige rugzak
- moker (zware hamer voor splijten van harde stenen)
- Veiligheidshelm (ziet er niet uit, maar is essentieel in steengroeves en aan rotswanden, ik heb al vaak genoed stenen naar beneden zien donderen!)
- zeef (haaietanden zoeken in regio antwerpen en elders)
- goede determinatiegids (zie ander topic ergens)
Voorts ben ik ook wel blij met het graveergereedschap dat ik ooit heb gekocht (voor preparaties), maar dan spreek ik niet meer over basisuitrusting natuurlijk
Hopelijk ben je er wat mee
[Bewerkt door Frederik op 03-01-2005 om 20:18 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Vergeet de bril niet! Tegen splinters in je oog.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
maar een bril heb je volgens mij alleen nodig bij erg hard gesteente...
bijvoorbeeld in limburg in de mergel niet.
Groeten, Casper
bijvoorbeeld in limburg in de mergel niet.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Maar je moet er wel 1 hebben.
Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
zie ook de speciale pagina over uitrusting via het menu: informatie : uitrusting.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net