Er genoeg van hebben...

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Ceraurus
Er genoeg van hebben...

Bericht door Ceraurus » 05 mei 2007, 18:17

Dag mensen,

misschien kunnen jullie mijn \'wrok\' nog herinneren van begin dit jaar jegens een aantal achterbakse koekebakkers die mij deden besluiten mijn fotomateriaal terug te trekken en geen \'zoektochten\' meer te organiseren.

Ik heb eens na zitten denken. Ik heb genoeg van het feit dat de positieven de dupe worden van mijn besluit en besloten weer fotomateriaal op te voeren. Een van mijn doelstellingen is het wereldkundig maken wat ik doe en in mijn verzameling heb.

Vindplaatsen zal ik niet toevoegen maar gezien het feit ik ook materiaal heb uit vindplaatsen die hier niet staan is mijn vraag (moderators) of het mogelijk is dit hier op te voeren zonder de (kwetsbare) vindplaats direct wereldkundig te maken?
Op die manier is er een toegankelijke referentie voor mensen die materiaal uit deze locaties hebben.

Cum grege non gradior

<:{{{{{>

Trilobiti Ceská Republika

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Er genoeg van hebben...

Bericht door Frederik » 05 mei 2007, 19:20

Wel Tomas,

Ik ben echt blij met je besluit!

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 06 mei 2007, 13:09

En beste moderator,

het antwoord op het plaatsen van trilobieten zonder plaatsing van de vindplaats-locatie?

;)

[Bewerkt door Ceraurus op 06-05-2007 om 12:10 NL]

[Bewerkt door Ceraurus op 06-05-2007 om 12:11 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 06 mei 2007, 13:16

:D
Naar mijn mening een goed idee. Daarvoor zijn wijzigingen nodig in het systeem zelf (er moet hoe dan ook eens goed over nagedacht worden hoe en wat er aangepast kan worden). Je weet dat de opperfossielpuntnetter momenteel aan\'t klussen is in zijn huis, dus het is iets voor de wishlist denk ik. Ik probeer iets uit te werken, suggesties zijn altijd welkom. Mail maar.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 06 mei 2007, 13:38

Misschien is het een idee om in het vulscherm bij \'vindplaats\' een open mogelijkheid te houden waar je los van de lijst zelf een vindplaats kan invoeren.
Dit is dan (in die mogelijkheid) losgekoppeld van het vindplaatsenregister.

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 06 mei 2007, 21:47

Dag Thomas

Ik ben blij dat je op je besluit bent teruggekomen en zéér benieuwd wat je ons gaat laten zien !!

Robert

Robert Mensink

zoeker

Bericht door zoeker » 07 mei 2007, 02:14

Thomas,
Wat een geluk dat jij hebt zitten nadenken!!
Een fantastisch besluit. Bedankt, namens alle serieuze forumleden die er de dupe van dreigden te worden.
Willem

MarkW

Bericht door MarkW » 07 mei 2007, 12:08

Hoi Tomas,

Leuk dat je dit heb besloten.

Ik snap het alleen niet helemaal en wil geen ruzie maken ofzo maar ik heb toch een paar vraagjes.

Ik ben me niet erg bekend met het probleem. (los van dat ik er miniscule vlagen van herinner dat je hier inderdaad woest over was)

Mijn vragen:

Wat is precies je doel met het plaatsen van de foto\'s van trilobieten en vindplaatsen?

Wil je de vindplaatsen \"openbaar\" bekend maken of wil je gewoon de andere forumleden
deze laten zien?

Je zou het ook net als de Marokkanen aan kunnen pakken om maar even een voorbeeld te geven; gewoon de dichtstbijzijnde (middel)grote stad op de kaart aanprikken en dat de vindplaats noemen, bij het plaatsen van wat foto\'s.

Je moet je beslissingen altijd goed afwegen en als je dat bij deze beslissing hebt gedaan, ben ik erg blij!

Begrijp me niet verkeerd met al deze vragen, ik sta wel aan jouw kant.

met vriendelijke groet,

Mark

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 07 mei 2007, 15:19

Tomas, ik ben ook erg blij met je besluit!

We moeten inderdaad maar iets verzinnen zodat fossielen van kwetsbare vindplaatsen toegevoegd kunnen worden aan het determinatiesysteem. Een oplossing zou mogelijk zijn om hele algemene beschrijvingen te maken voor (groepen van) vindplaatsen zoals nu al het geval is met bijvoorbeeld de Boom Kleiformatie (België).

Mensen die foto\'s van dergelijke vindplaatsen willen toevoegen, kunnen het beste mij even mailen. We zoeken dan een maatwerkoplossing voor die specifieke vindplaats.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Ceraurus

Bericht door Ceraurus » 07 mei 2007, 22:52

Mijn insteek is de trilobieten in het systeem te plaatsen zonder de vindplaats vrij te geven. Hiermee kunnen mensen die mogelijk iets hebben uit deze regio kunnen determineren.

Voor Tsjechie lijkt het me een goed plan de vindplaats \'Praags bassin\' aan te maken. Dit dekt alle vindplaatsen in deze regio van het Cambrium tot en met het Devoon.

Het punt is dat het goed en leuk is materiaal te tonen maar dat je vindplaasten, soms niet meer dan een paar vierkante meter, niet prijs moet geven.
Hiervoor zijn algemene en relevante redenen genoeg.

Misschien kun je in het systeem een cirkel in het kaartje van Tsjechie aangeven wat het Praags bassin is (geweest) en het zo groot en niet-specifiek houden.

Gesloten