Determinatie: Krab/kreeft, Trelde N
- Galeocerdo
Determinatie: Krab/kreeft, Trelde Næs

Wie helpt me bij de determinatie van dit schaaldiertje?
Gr. Taco
Antw: Determinatie: Krab/kreeft, Trelde Næs
Mooie vondst!!
Dit lijkt me nog het meest op het schildje van een spider crab. Die zijn er tegenwoordig in vele soorten en maten, maar ook fossiel gevonden.
Zie ook http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DG
gr
pearl:)
Dit lijkt me nog het meest op het schildje van een spider crab. Die zijn er tegenwoordig in vele soorten en maten, maar ook fossiel gevonden.
Zie ook http://images.google.com/imgres?imgurl= ... l%26sa%3DG
gr
pearl:)
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Galeocerdo
@ Pearl,
Bedankt voor de info. Weet ik in elk geval in welke familie ik het moet zoeken. Krabben zijn voor mij een onbekend gebied.
Heb de foto inmiddels ook naar een Deense verzamelaar gemaild. Mogelijk dat hij meer info kan geven.
[Bewerkt door Galeocerdo op 07-05-2007 om 19:02 NL]
Bedankt voor de info. Weet ik in elk geval in welke familie ik het moet zoeken. Krabben zijn voor mij een onbekend gebied.
Heb de foto inmiddels ook naar een Deense verzamelaar gemaild. Mogelijk dat hij meer info kan geven.
[Bewerkt door Galeocerdo op 07-05-2007 om 19:02 NL]
Gr. Taco
Ik ben benieuwd naar het antwoord van die Deense verzamelaar. Laat je dat nog weten?
gr
pearl
gr
pearl

- Galeocerdo
Antw: Determinatie: Krab, Trelde Næs, Basinotopus tricornis COLLINS & JAKOBSEN, 2003
@ Pearl,
We worden op onze wenken bediend.
- Basinotopus tricornis COLLINS & JAKOBSEN, 2003
- Eoceen
- Ypresian/Lutetian
- Lillebælt Formatie.
Heb het emailadres van Jakobsen gekregen en ga hem vanavond aanschrijven. Mogelijk dat ik een pdf van de publicatie kan krijgen.
[Bewerkt door Galeocerdo op 07-05-2007 om 19:39 NL]
We worden op onze wenken bediend.
- Basinotopus tricornis COLLINS & JAKOBSEN, 2003
- Eoceen
- Ypresian/Lutetian
- Lillebælt Formatie.
Heb het emailadres van Jakobsen gekregen en ga hem vanavond aanschrijven. Mogelijk dat ik een pdf van de publicatie kan krijgen.
[Bewerkt door Galeocerdo op 07-05-2007 om 19:39 NL]
Gr. Taco
Mooi hoor!!
Ik heb de naam gegoogled en dan krijg je 2 artikelen, het is een zeldzaam exemplaar en nog niet zo lang geleden beschreven!
gr
pearl
Ik heb de naam gegoogled en dan krijg je 2 artikelen, het is een zeldzaam exemplaar en nog niet zo lang geleden beschreven!

gr
pearl
- Galeocerdo
Heb inmiddels contact gehad met Sten Lennart Jakobsen van het Geologisch Instituut Kopenhagen. Hij bevestigde dat het een Basinotopus tricornis is en gaf met een de volgende link. http://www.city.mizunami.gifu.jp/sights ... 85e92f0f6a
De complete publicatie in swf over de nieuwe krabben van de Lillebælt Formatie. Veel leesplezier.
[Bewerkt door Galeocerdo op 20-05-2007 om 23:27 NL]
De complete publicatie in swf over de nieuwe krabben van de Lillebælt Formatie. Veel leesplezier.
[Bewerkt door Galeocerdo op 20-05-2007 om 23:27 NL]
Gr. Taco