Keichosaurus: kopen of niet?
Keichosaurus: kopen of niet?
Goeiedag!
Ik ben nog vrij nieuw in de fossielenwereld (wat kennis betreft, want ik verzamel ze al zo lang als ik me kan herinneren

Ik heb nu de mogelijkheid om een Keichosaurus (afmetingen: 22 bij 15 bij 1 cm) te kopen, en op het eerste gezicht vind ik het fossiel er mooi uitzien. Ik ben echter een student, en ik heb een bijbehorende hoeveelheid euro\'s tot mijn beschikking. Vandaar dat ik eerst zo veel mogelijk informatie over het fossiel in kwestie wil hebben. Niet omdat ik echt twijfel aan de echtheid (ik weet simpelweg nog niet voldoende over het maken van een goed onderscheid tussen echt en nep), maar omdat ik dus niet mijn geld wil uitgeven aan iets dat misschien niet echt is.
Daarom heb ik de foto\'s van de advertentie hier geplaatst, en zou ik graag de meningen van de mensen hier weten.
Om het kort samen te vatten:
- Echt of nep?
- Echt? Hoeveel mag het dan kosten?
Alvast bedankt

[Bewerkt door Stalkie op 19-05-2007 om 01:09 NL]
[Bewerkt door Stalkie op 19-05-2007 om 01:09 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Keichosaurus: kopen of niet?
Op basis van deze foto\'s zou ik niet kopen. Om echt van fake te onderscheiden, moet je de fijne details kunnen zien. Dat maakt dit aanbod ietwat verdacht. Bovendien ziet het er naar uit dat, als hij echt is, dat de preparatie wat slordig is gebeurd.
Maar ook dat is niet goed te beoordelen vanop de foto\'s.
Maar ook dat is niet goed te beoordelen vanop de foto\'s.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- binbinneke
- Contacteer:
Keicho\'tjes zijn niet mijn ding (gebrek aan kennis + gebrek aan geld
) maar ik zou \'m niet kopen. Als zo\'n ding echt is kost ie meestal al rond de 200 euro, daar kan je zoveel leukere fossielen mee kopen, of een leuke zoektocht organiseren. En bovendien zie je bij jouw foto\'s een donkere vlek die door de matrix en de nek loopt, deze vind ik persoonlijk verdacht.
gr. robin
[Bewerkt door binbinneke op 19-05-2007 om 07:50 NL]

gr. robin
[Bewerkt door binbinneke op 19-05-2007 om 07:50 NL]
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Meer dan 150 euro is hij niet waard,
is met een Dremel geprepareerd, dus alle details zijn weggeslepen.
Zo\'n donkere vlek heb ik al vaker gezien, is volgens mij geen reparatie, het is een redelijk fossiel.
Frederik je hebt trouwens wel gelijk met slordige preparatie, het punt is dat als je een echte goede wilt inkopen (geprepareerd voor de details) dan kost dat al gauw evenveel als dat je hier een slechte met Dremel geprepareerde voor kwijtraakt in Nederland, en veel mensen vinden het verschil niet overtuigend genoeg (ik wel.)
DUS Conclusies:
-Slecht geprepareerd (met Dremel of soortgelijk)
-Voor meer dan 150 euro betaal je een veel te commerciele prijs.
is met een Dremel geprepareerd, dus alle details zijn weggeslepen.
Zo\'n donkere vlek heb ik al vaker gezien, is volgens mij geen reparatie, het is een redelijk fossiel.
Frederik je hebt trouwens wel gelijk met slordige preparatie, het punt is dat als je een echte goede wilt inkopen (geprepareerd voor de details) dan kost dat al gauw evenveel als dat je hier een slechte met Dremel geprepareerde voor kwijtraakt in Nederland, en veel mensen vinden het verschil niet overtuigend genoeg (ik wel.)
DUS Conclusies:
-Slecht geprepareerd (met Dremel of soortgelijk)
-Voor meer dan 150 euro betaal je een veel te commerciele prijs.
Ik kan je trouwens wel laten zien hoe het er uit ziet van dichtbij, zo\'n botje met een dremel geslepen, en eentje waar het niet bij is gebeurd, een wereld van verschil.
ze hebben met de dremel zelf de vorm aan de botten gegeven, omdat ze op veel stukken net iets te veel wegslijpen..
Ik ga even kijken of ik duidelijke foto\'s kan nemen..
met vriendelijke groet,
Mark
ze hebben met de dremel zelf de vorm aan de botten gegeven, omdat ze op veel stukken net iets te veel wegslijpen..
Ik ga even kijken of ik duidelijke foto\'s kan nemen..
met vriendelijke groet,
Mark
- digging for it
- Contacteer:
als je wilt werten of het echt is of niet moet je even kijken of er kwartsaders door heen lopen. Op het moment dat deze aanwezig zijn en ze ook door het fossiel lopen moeten de botten aan beide zijde van deze aders weer perfect aan elkaar passen. de kwartsaders zijn namelijk altijd later ontstaan en breken het bot uiteen waar ze door heen lopen. Als je dus een stukje mist waar deze ader loopt dan is heij er vaak overheen \"geschilderd\'en dan is het fossiel dus nep.
greets patrick
greets patrick
Hoi daar nog eens,
Ik heb mijn \"Mooiste\" met dremel geprepareerde Keichosaurus even neergelegd in de zon om te laten zien wat je allemaal kapot maakt met een Dremel.. in ieder geval meer dan je lief is..
Zie je alle hoekingen? Dat kom je in de natuur heus niet tegen, allemaal weggeDremelt!
Kijk er eens goed naar en aanschouw wat je te wachten staat (dit is ook met de jouwe gebeurd)
En echt waar, de botten bij een goed geprepareerde Keichosaurus daar kan je de botten nog in de vorm zien zoals ze altijd zijn geweest, foto\'s van zo\'n Keichosaurus komen er denk ik ook nog wel aan..
Ik hoop dat dit helpt en ik hoop dat de foto\' s goed uitbeelden wat ik bedoel.
met vriendelijke groet,
Mark
[Bewerkt door MarkW op 19-05-2007 om 20:52 NL]
Bedankt voor de reacties
. Ik denk dat het kopen van de Keichosaurus niet het geld waard is. Het \'dremelargument\' heeft me overtuigd, zeker gezien de vraagprijs €275,- is.