Crinoideplaat

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Adriaan
Crinoideplaat

Bericht door Adriaan » 09 jan 2005, 22:46

Ik kreeg een relatief grote plaat met crinoiden uit Marokko aangeboden (afmeting ca. 1 bij 0.5 m)(vlgs mij Scyphocrinites elegans).Algemene indruk erg mooi. Ik ben niet zo\'n expert op dit gebied, maar overweeg deze te kopen. Wat is voor zoiets een redelijke prijs?? Kan iemand me een suggestie geven? Hartstikke bedankt!

Casper
Contacteer:
Antw: Crinoideplaat

Bericht door Casper » 10 jan 2005, 14:42

Ai uit marokko...
grote kans dat hij nep is.

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

marijn
Crinoideplaat

Bericht door marijn » 10 jan 2005, 16:23

maar hoeveel koste die dan en heb je een plaatje of eeen beschrijfing??

groeten marijn,

Maarten

Bericht door Maarten » 10 jan 2005, 20:31

adriaan schreef:
Ik kreeg een relatief grote plaat met crinoiden uit Marokko aangeboden (afmeting ca. 1 bij 0.5 m)(vlgs mij Scyphocrinites elegans).Algemene indruk erg mooi. Ik ben niet zo\'n expert op dit gebied, maar overweeg deze te kopen. Wat is voor zoiets een redelijke prijs?? Kan iemand me een suggestie geven? Hartstikke bedankt!
laat maar zien, geef ik aan of ie echt is en wat een redelijke prijs ervoor is.

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 10 jan 2005, 21:58

Toch niet zon gepolijste plaat he dat vind ik zon verkrachting van fossielen ,zolang het maar glimt verkoopt het wel??

gewoon lelijk en alleen mooi voor domme toeristen.
gr dv

i just looove fossils

Adriaan

Bericht door Adriaan » 11 jan 2005, 12:02

marijn schreef:
maar hoeveel koste die dan en heb je een plaatje of eeen beschrijfing??
Er wordt ca. 1900 Euro gevraagd, maar ik denk dat hier nog wel wat vanaf kan. Helaas heb ik nog geen foto (zie mijn reactie verderop), wel kan ik zeggen dat het detail erg scherp was. Er zijn meerdere exemplaren langs en over elkaar te zien. Wat ik niet goed kan inschatten is hoe bijzonder de grootte van de plaat is en of 1900 Euro uberhaupt een redelijk bedrag kan zijn (mits het ding echt is etc.) Wat denk je??

[Bewerkt door adriaan op 11-01-2005 om 12:11 NL]

Adriaan
Antw: Antw: Crinoideplaat

Bericht door Adriaan » 11 jan 2005, 12:04

Casper schreef:
Ai uit marokko...
grote kans dat hij nep is.

Groeten, Casper
Hm,
Aan de achterkant is te zien dat de plaat is samengesteld. Volgens de verkoper is dat omdat het niet als een stuk te verwijderen was, maar horen de stukken wel bij elkaar. Navraag bij Naturalis leverde op dat het op zich iets bijzonders kan zijn, maar dat men in Marokko goed is in het aan elkaar plakken van niet bij elkaar passende stukken... Twijfel, twijfel...

Adriaan

Bericht door Adriaan » 11 jan 2005, 12:05

Maarten schreef:
adriaan schreef:
laat maar zien, geef ik aan of ie echt is en wat een redelijke prijs ervoor is.
Jammer genoeg heb ik (nog) geen plaatje... Zul je net zien. Ik zal er misschien vrijdag 1 maken en van het weekend plaatsen. De verkoper zegt dat hij zondag naar een beurs gaat en dat hij dan vrijwel zeker verkocht wordt, maar ja...

[Bewerkt door adriaan op 11-01-2005 om 12:10 NL]

Adriaan

Bericht door Adriaan » 11 jan 2005, 12:07

davinci schreef:
Toch niet zon gepolijste plaat he dat vind ik zon verkrachting van fossielen ,zolang het maar glimt verkoopt het wel??

gewoon lelijk en alleen mooi voor domme toeristen.
gr dv
Nee, niet gepolijst. Het ziet er juist erg natuurlijk uit. Je ziet mooi het contrast tussen fossiel en matrix. Her en der zit er nog wat kalksteen om te verwijderen. Er stonden ook van die glimmende orthoceras-platen te koop, maar die spreken me toch veel minder aan, dat gepolijste. Deel je mening daar.

Adriaan

Bericht door Adriaan » 11 jan 2005, 12:12

adriaan schreef:
Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik heb per bericht gereageerd, zie beneden.

Gesloten