Weet wat je met je met je afval doet.....
Weet wat je met je met je afval doet.....

Vorige week zondag ergens in Tsjechie....
Dennis en Tomas op trilobietenjacht.
Klop-klop-hak-hak... \'He, er zitten Prionopeltis-staarten in dit stuk. Leuk\' denkt Tomas. Nog meer staarten. Hmm...nou heb ik wel genoeg. \'Dennis, probeer hier je geluk maar eens op, misschien zitten er nog meer staarten in. Ik kijk weer even verder.\'
Klop-klop-hak-hak...\'Tomas, dit ga jij niet leuk vinden\' meldt Dennis terug. Kijk eens\'.
Ik kijk om en zie een glunderende Dennis die een complete Prionopeltis sp. van 20mm (nog ff uitzoeken wat zijn achternaam is) uit MIJN afvalstukken geklopt heeft.
Dennis blij, Tomas balen. That\'s life and sometimes it sucks. Wees gewaarschuwd wat je dus met je afval doet

<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Antw: Weet wat je met je met je afval doet.....
Haha, een goeie home-run voor Dennis.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Pas na Odontochile, Paradoxides, Peronopsis, Phalagnostus, Ananaspis, Kloucekia, Dalmanitina, Conocoryphe, Cheirurus, Trochurus, Hydrocephalus, Ptychoparia, Acantholomina, Ellipsocephalus, Miraspis, Marrolithus, Onnia, Eccoptochile, Prionopeltis, Otarion, Kettneraspis, Lobocephalina, Skreiaspis, Litavkaspis, Phacops, Aulacopleura en Kosovopeltis en nog een paar andere zijn we pas weer home gerund.
Ik geloof dat Dennis wel onder de indruk was ja...
8)
Ik geloof dat Dennis wel onder de indruk was ja...
8)
Jee, Tomas, wat een indrukwekkende lijst!
Onze eerste trilo vondst hebben we nog niet gedaan (hoopten in de Eifel er op), maar dat komt vast nog wel. Als ik deze lijst bezie denk ik er is nog hoop voor zulke beginnelingen als wij.
Hoplites
Onze eerste trilo vondst hebben we nog niet gedaan (hoopten in de Eifel er op), maar dat komt vast nog wel. Als ik deze lijst bezie denk ik er is nog hoop voor zulke beginnelingen als wij.
Hoplites
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
WOW!
Hiervan willen wij graag een paar foto\'s zien
Hiervan willen wij graag een paar foto\'s zien

Robert Mensink
Goh, het tis toch altijd kwijl kwijl met trilobieten uit \"ergens\" in Tsjechie. 
Tomas wil je effies hier naar kijken: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=4331
BTW: ik heb helaas niet zulke mooie trilbieten uit \'jouw afval\' gevonden.
Greetz
René

Tomas wil je effies hier naar kijken: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=4331
BTW: ik heb helaas niet zulke mooie trilbieten uit \'jouw afval\' gevonden.

Greetz
René
Verba volant, fossilis manent
Let wel dat we van de meeste soorten delen gevonden hebben. Een juiste determinatie is alleen mogelijk indien deze delen dat toelaten. Foto\'s volgen, eerst maar eens een en ander verwerken.
- trilobietje
Goh Tomas, wat een geluk dat Dennis nog in je afval mocht zoeken zeg, anders had deze gave trilo het licht niet gezien ...
Goed weer gehad ? En nog dingen gevonden waarvan je zegt \"daar ben ik nu vré content mee\" ??
grtz
Marleen
Goed weer gehad ? En nog dingen gevonden waarvan je zegt \"daar ben ik nu vré content mee\" ??
grtz
Marleen
wie niet zoekt, niet vindt
Hoi Marleen,
zeker, de meeste (genoemde) soorten waren me reeds bekend maar er zijn stukken bij die ik nog niet had.
Een leuk voorbeeld is een stuk met anderhalve juveniele Paradoxides gracilis trilobieten waar een complete Peronopsis integra (zeg maar zo\'n trilobiet in de vorm van een achtje (Agnostida)) op zit. Toen ik de Paradoxides verder ging prepareren kwam een tweede complete Peronopsis tevoorschijn. Wie weet wat het stuk nog nog meer brengt.
Fotookes volgen

zeker, de meeste (genoemde) soorten waren me reeds bekend maar er zijn stukken bij die ik nog niet had.
Een leuk voorbeeld is een stuk met anderhalve juveniele Paradoxides gracilis trilobieten waar een complete Peronopsis integra (zeg maar zo\'n trilobiet in de vorm van een achtje (Agnostida)) op zit. Toen ik de Paradoxides verder ging prepareren kwam een tweede complete Peronopsis tevoorschijn. Wie weet wat het stuk nog nog meer brengt.
Fotookes volgen