Rheine Pinksteren
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Rheine Pinksteren

Hier de laatste vondsten uit Rheine met Pinksteren. Met bewolk weer en af en toe een regen buitje goede vondsten kunnen maken.
Een foto verslag.
1. Pecten: Neithea regularis?
2. Ammoniet ongedefinieerd (in de steen; niet kunnen uithakken!)
3. Inoceramus crippsi (afdruk in de steen)
4. Ammoniet afdruk ongedefinieerd of afdruk Pecten: Neithea regularis?
5. Austeniceras austeni (7cm doorsnee)
6-8 A. austeni (afdruk en kern)
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 30-05-2007 om 01:36 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Rheine Pinksteren
Welke groeve bij Rheine ben je geweest? Ik ben enkele dagen geleden nog in een groeve bij Rheine geweest maar heb daar niets gevonden.
Herman
Herman
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Leuk hoor Gerrit Jan
Welke groeve ga jij altijd heen/ Waldhugel of Breckweg?
En die steenkernen op de foto. Die neem je toch niet mee, of wel?
Welke groeve ga jij altijd heen/ Waldhugel of Breckweg?
En die steenkernen op de foto. Die neem je toch niet mee, of wel?
Robert Mensink
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Rheine Pinksteren
Waarom niet, zelf gevonden toch?? Soms komen medewerkers zelfs geïnteresseerd kijken!Fossielenzoeker schreef:
...die steenkernen op de foto. Die neem je toch niet mee, of wel?
Is dit dan verboden??
Vondsten komen uit de groeve Breckweg.
Groet
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Wij zijn twee dagen geweest en hebben ook pas op het einde van de tweede dag pas een aantal mooie vondsten gedaan, dus het kost tijd en een groot portie geduld. Succes de volgende keer.HermanR schreef:
...ik ben enkele dagen geleden nog in een groeve bij Rheine geweest maar heb daar niets gevonden.
Herman
P.s: denkt iedereen eraan om zich te melden en helmen te dragen. Het loopt momenteel storm (zo zegt een medewerker) en we hebben ook enkele personen (Duitsers met kinderen) gesproken die geen helm op hadden. De twee Nederlanders die we nog troffen droegen wel helmen van de firma. Gelukkig geven we nog het goede voorbeeld.
Groet
-
Hoi Gerrit-Jan,
Heb je de vondsten helemaal onderin gedaan?
Zo te zien ben ik vorige week een aantal ervan tegengekomen.Foto 5 lag toen onderaan de bult bij het water,een grote Austeniceras
zat tussen de stenen geklemd en ik bezit de buitenste windingen,mogelijk het restant van jouw foto 6.Verder bezit ik mogelijk het positief van foto 4.Ik heb daarvan ook een negatief, maar moest de andere helft laten liggen i.v.m. het gewicht van mijn vondsten.Ben dus erg benieuwd of je ze daar ook hebt gevonden.
Piet
Zo te zien ben ik vorige week een aantal ervan tegengekomen.Foto 5 lag toen onderaan de bult bij het water,een grote Austeniceras
zat tussen de stenen geklemd en ik bezit de buitenste windingen,mogelijk het restant van jouw foto 6.Verder bezit ik mogelijk het positief van foto 4.Ik heb daarvan ook een negatief, maar moest de andere helft laten liggen i.v.m. het gewicht van mijn vondsten.Ben dus erg benieuwd of je ze daar ook hebt gevonden.
Piet
pieter
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Nee, een etage hoger (Rhotomangense Zone). De Put Onderin is praktisch leeggehaald door de bulldozer (tenminste, als je de laatste, onderste put bedoeld). Hier lagen voor kort inderdaad ook nog veel afdrukken van de Austeniceras austeni maar zoals ik al zei is het meeste al weg getranpoteerd. De grote brokken liggen nu boven op een hoop, buiten de put, waar ze dan door verwering uiteen moeten vallen. Wellicht over een paar maanden weer meer succes te verwachten, als de stenen uiteenvallen. Ik denk dat \'jouw\' stukken inmiddels tussen het naar boven getransporteerde puin liggen. P.s: jammer dat je camera stuk was. Je hebt dus ook een paar interessante (grote) stukken mee genomen???pietammoniet schreef:
Hoi Gerrit-Jan,
Zo te zien ben ik vorige week een aantal ervan tegengekomen.
Piet
Ga je er thuis nog foto\'s van maken (als je camera gerepareerd is) en stuur je nog foto\'s naar het forum?? Ben benieuwd?
Groet
-
Hoi,
Van foto 5 ben ik 99% zeker dat ik er een stuk van heb afgeslagen.Ik heb langdurig gezocht naar de rest van het fossiel en bij het kappen sprong linksonder een stuk weg.
Het was ook in de rhotomagense zone, omdat ik er een Acanthoceras van 20cm in heb gevonden.Ik kon het stuk niet determineren en dacht zelf aan een schelp o.i.d.Zodra het fototoestel klaar is, probeer ik de vondsten op de site te zetten(als het lukt)
Van foto 5 ben ik 99% zeker dat ik er een stuk van heb afgeslagen.Ik heb langdurig gezocht naar de rest van het fossiel en bij het kappen sprong linksonder een stuk weg.
Het was ook in de rhotomagense zone, omdat ik er een Acanthoceras van 20cm in heb gevonden.Ik kon het stuk niet determineren en dacht zelf aan een schelp o.i.d.Zodra het fototoestel klaar is, probeer ik de vondsten op de site te zetten(als het lukt)
pieter
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Rheine Pinksteren
Nee, nee dit is zeker niet verbodenGerrit-Jan schreef:Waarom niet, zelf gevonden toch?? Soms komen medewerkers zelfs geïnteresseerd kijken!Fossielenzoeker schreef:
...die steenkernen op de foto. Die neem je toch niet mee, of wel?
Is dit dan verboden??
Vondsten komen uit de groeve Breckweg.
Groet

Ik ben allen verbaasd dat je de negatieven meeneemt. Ik ken eigenlijk niemand die dat doet. Ik zelf ook niet anders is binnen de kortste keren mijn huis te klein.
Robert Mensink
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Daar ben ik na deze derde visite aan Rheine inmiddels ook achter!:DFossielenzoeker schreef:
Ik ben allen verbaasd dat je de negatieven meeneemt....ik ken eigenlijk niemand die dat doet. Ik zelf ook niet anders is binnen de kortste keren mijn huis te klein.
Die afdruk van het laatste fossiel was echter zo mooi dat ik een helft heb meegenomen. De overig afdrukken ga ik inderdaad niet bewaren en neem er de volgende keer ook geen meer mee!
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 30-05-2007 om 01:26 NL]