Lijmen
- quarrydigger
Lijmen
Beste allemaal,
Ik neem aan dat jullie tijdens het prepareren / conserveren welleens iets aan elkaar hebben moeten lijmen. Zelf ben ik de laatste tijd wat aan het expirimenteren met wat dikkere brokken steen uit de steengroeve bij Winterswijk. Dit doe ik met BISON 2-componenten (epoxy) lijm. Ik vraag me nu af wat voor lijm jullie gebruiken...?
groeten van QUARRYDIGGER, Sneek
[Bewerkt door quarrydigger op 28-05-2007 om 15:08 NL]
Ik neem aan dat jullie tijdens het prepareren / conserveren welleens iets aan elkaar hebben moeten lijmen. Zelf ben ik de laatste tijd wat aan het expirimenteren met wat dikkere brokken steen uit de steengroeve bij Winterswijk. Dit doe ik met BISON 2-componenten (epoxy) lijm. Ik vraag me nu af wat voor lijm jullie gebruiken...?
groeten van QUARRYDIGGER, Sneek
[Bewerkt door quarrydigger op 28-05-2007 om 15:08 NL]
I LOVE LIFE, I'M NOT PLANNING TO WASTE IT!
Antw: Lijmen
toevallig de zelfde lijm gebruikt, lijmt als de beste, lijmresten aan de buitenzijde van fossielen echter moeilijk verwijderbaar.
wellicht heeft iemand daar een tip voor.
Johan
wellicht heeft iemand daar een tip voor.
Johan
wie zoekt zal vinden.
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Lijmen
Ik ook, maar let op voor je vingers. Daarnaast gebruik ik wel eens gips.Fossielenzoeker schreef:
Ik gebruik transparante contactlijm van Pattex.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Antw: Lijmen
Ik neem altijd de 2 componentenlijm vd Hema; die is veel goedkoper.
Nadelen van componentenlijm zijn wel dat het even duurt, voor de lijm \'droog\' is, en idd dat er snel lijmresten zijn te zien.
Ik verpulver soms wat van het omgevende sediment (mits aanwezig) en strooi dat poeder op ev lijmresten. Zo zijn deze resten niet meer te zien.
Nadelen van componentenlijm zijn wel dat het even duurt, voor de lijm \'droog\' is, en idd dat er snel lijmresten zijn te zien.
Ik verpulver soms wat van het omgevende sediment (mits aanwezig) en strooi dat poeder op ev lijmresten. Zo zijn deze resten niet meer te zien.
HJ