Wat is dit ?? ??

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Wat is dit ?? ??

Bericht door Frederik » 11 jan 2005, 14:34

Tja, op ebay bieden ze tot 14.000 euro voor een texaanse sneeuwbal. Laten we er dus van uitgaan dat de stelling dat iets waard is wat de grootste zot ervoor wilt geven klopt.
Persoonlijk zou ik er enorm van genieten van een stuk als dat in situ te vinden, liefst met de belemniet er nog op in dat geval. Maar ervoor betalen? Liever niet.
Ik ben dus wel akkoord dat het een mooi stuk is, maar dat is niet voldoende om het ook (wetenschappelijk) waardevol te maken. Ken je de exacte vindplaats (in dit geval niet dus, maar ben ik zeker wel in geïnteresseerd anders :-) )? Datum van vinden? Gaat het om een zeldzame soort?

Ik denk in ieder geval dat je meer zult krijgen op ebay dan hier (maar ik kan me vergissen)

[Bewerkt door Frederik op 11-01-2005 om 14:35 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 11 jan 2005, 14:34

@ atilla: Dat spam zal ik dan maareventjes vergeten, voor deze keer. maar wat ik nu zie gebeuren: jij hebt een fossiel en je wilt het verkopen. je vraagt ons wat het is want dat weet je niet. wij gaan het determineren, jij weet wat het is, je vraagt hoeveel het waard is en je zet hem op e-bay met een mooie omschrijving van wat het is. de informatie die wij je geleverd hebben dus. ik wil best mensen helpen, maar als zij daar geld mee verdienen niet, tenzij ik een aandeel in de winst krijg.

want dit is wat je er gebeurd is en wat er gaat gebeuren niet?

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

webmaster
Senior Lid
Contacteer:

Bericht door webmaster » 11 jan 2005, 20:17

Dit is in feite maar een natuurlijk afgietsel, en bovendien niet compleet. Dit soort afgietsels ontstaan als het originele fossiel oplost, en de omringende matrix niet. Vaak zijn de fossielen die opgelost zijn van aragoniet, wat sneller oplost dan calciet.

Het is ook niet echt een tot de verbeelding sprekend fossiel. Belemnieten komen veel voor. Ik zou dus maar niet op teveel rekenen.

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

marijn
Wat is dit ?? ??

Bericht door marijn » 11 jan 2005, 20:29

als je nou de
>vindplaats-land-stad
>en het tijtperk
>naam van fossiel
hebt dan zijn ze wel meer waart dan als je die dingen niet hebt

groeten marijn,

davinci
Contacteer:

Bericht door davinci » 11 jan 2005, 20:44

Ja dat klopt en als je die hebt biedt ik ...
zeker 7,5 eurootje ipv 5
gr dv

i just looove fossils

Gesloten