Appeltje???

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plikona
Been thanked: 1 time
Appeltje???

Bericht door Plikona » 29 mei 2007, 15:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dit object reeds een twintigtal jaren in mijn bezit. Komt van CBN en is een 4tal cm breed en een zestal cm hoog. Foto 1 is de bovenkant. Foto 3 zijaanzicht (steeltje met blaadjes) foto 4 en 5 onderkant (kroontje).

Wie kan mij uit mijn lijden verlossen? Is dit een neusappel? Een pyrietconcretie? De appel van Adam en Eva? Vult u maar aan...
99,99% van de experten die ik dit object heb laten zien zeggen dat het op een appel LIJKT. 0,01% expert zegt dat het een appel IS. Dat was na twee flessen appelwijn (homemade).
Reeds in vroege publicaties komt het object voor: zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Adam_en_Eva

Nu heb ik altijd gedacht dat de appel van de Familie: Rosaceae (Rozenfamilie) en de Orde: Rosales niet in het Albien voorkwamen. Hebben we hier te doen met een verre voorzaat en stond de \'stam\' der appels niet in Azië maar aan CBN?
MVG

[Bewerkt door Plikona op 29-05-2007 om 15:08 NL]

[Bewerkt door Plikona op 29-05-2007 om 15:09 NL]

Caveman
Has thanked: 268 times
Been thanked: 307 times
Contacteer:
Antw: Appeltje???

Bericht door Caveman » 29 mei 2007, 16:32

duidelijk voorbeeld van een markasietappelfossielknol louis!

naar wij dachten!

To share or not to share, that's the question!

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 29 mei 2007, 16:33

is het misschien geen poepende zeeegel?

Henk Jan
Has thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 29 mei 2007, 17:22

Het komt NIET uit mijn neus gevallen....

HJ

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:

Bericht door Stijn » 29 mei 2007, 17:31

louis je humor kent geen gelijke
top!
mvg stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Supergraver

Bericht door Supergraver » 29 mei 2007, 17:52

Ik denk dat we het een en ander niet duidelijk kunnen vaststellen nadat er verantwoord wetenschappelijk onderzoek op is gedaan....

Maw de PROEF EN SMAAK test :P

Groeten uit Norge!

Martijn

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 29 mei 2007, 18:17

een haaienneusbot ?

:-)

Z.

The earth has music for those who listen.

pearl

Bericht door pearl » 29 mei 2007, 19:35

Tja je kan hem doormidden zagen om te kijken of er een klokhuis in zit? :)
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Plikona

Bericht door Plikona » 29 mei 2007, 23:44

Beste allemaal,
Ik was hier lustig een berichtje aan\'t posten toen een zeer kwaadaardig virus toesloeg. Pats een volledige black out. Na het installeren van de allerlaatste versie van mijn virusprotectiesysteem alle ziektekiemen resoluut verwijdert en terug aan\'t posten.

@De beheerders,
de bedoeling was natuurlijk niet hier een appeltje te tonen maar een betoog op te zetten waarom er meer wetenschappelijkheid dient aan de dag gelegd te worden bij het determineren van de vondsten. Bovenstaand appeltje was de illustratie om het LIJKEN OP en het ZIJN duidelijk van elkaar te onderscheiden. Sommigen volgende postings zullen misschien wenkbrauwen doen fronsen of ze hier wel op hun plaats zijn maar zullen als het hele kader rechtstaat wel beter verduidelijkt zijn.

En volgend berichtje is een krantenartikel wat vandaag gepubliceerd is en in het verlengde van mijn bovenstaande posting geplaatst moet worden. Ik hoop op wat begrip. Ik plaatst het bericht met link, naam en toenaam, want uit ervaring weet ik dat deze linken na enige tijd vervallen.

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 052007_068
De Standaard (Belgisch Dagblad)
dinsdag 29 mei 2007 | Bron: DPA
Wetenschappers protesteren bij opening scheppingsmuseum

CINCINNATI - Duizenden wetenschappers hebben in de Verenigde Staten geprotesteerd tegen de opening van een museum dat het bijbelse scheppingsverhaal volgens hen als wetenschappelijk afschildert.

Op het eerste gezicht lijkt het Creation Museum in Petersburg (nabij Cincinnati) op een natuurkundig museum, met dinosaurusmodellen en afbeeldingen van exotische planten.

De bezoekers zien er ook figuren zoals Adam en Eva, en een elektronisch gestuurde Kain die zich over zijn dode broeder Abel buigt.

Het museum strekt zich uit over 5.000 vierkante meter en toont hoe de wereld volgens de Bijbel in zes dagen geschapen is. Het heelal zou bovendien slechts 6.000 jaar oud zijn en geologische verschijnselen, zoals de Grand Canyon in Arizona, zouden in enkele maanden ontstaan zijn door de grote vloed waarmee God de mensen wou straffen voor hun zonden.

Verder wordt er gesteld dat Adam en Eva tot de beet in de appel vreedzaam met plantenetende Tyrannosaurussen-rex in de tuin van Eden samenleefden. Volgens Paleontologen was de Tyrannosaurus-rex een gevaarlijke vleeseter, die bovendien 65 miljoen jaar voor \'Adam en Eva\' door klimaatveranderingen - vermoedelijk na de inslag van een meteoriet - is uitgestorven en helemaal niet voorkomt in de Bijbel.

Volgens de krant The Los Angeles Times verkondigt het museum theorieën, die ten tijde van Columbus populair waren. Het Amerikaanse National Center for Science Education noemt het museum dan weer een \'Disneyland voor creationisten\'. svh

einde bericht.

Een illustratie dat mijn oproep voor meer ratio en minder wishfull thinking toch wel op zijn plaats is.
Morgen indien nog gewenst een vervolg?
MVG

Henk Jan
Has thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 30 mei 2007, 00:47

Geweldig leuk, dit; vooral om die link naar een eerdere publicatie erg moeten lachen.
Maar dat Creation Museum is om te huilen.

Lees net het boek \'god als misvatting\' van R. Dawkins, evolutiebioloog. Een aanrader. Sommige stukken zijn wat taai, de meeste echter bijtend scherp en met humor geschreven.

HJ

Gesloten