Appeltje???

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: Appeltje???

Bericht door Henk Jan » 30 mei 2007, 16:18

Nog even een serieuze reactie op gevaar af dat sommigen mij ervan zullen betichten, olie op het vuur te gooien of iets dergelijks.

Terecht waarschuwt Plikona er hier voor, niet te snel op een uiterlijke gelijkenis af te gaan.
Echter, de foto\'s van een haaienneusbot uit Aurora, die Rene op 28-05 liet zien, vond ik behoorlijk overtuigend. Idd ga ik dan af op een uiterlijke gelijkenis, zonder de fossielen in mijn handen te hebben gehad. Dit is vlg mij niet alleen in Nederland de manier waarop \'wetenschap\' wordt beoefend -maar gebeurt noodzakelijkerwijs overal.
Als ik een schelpje wil determineren, moet ik wel van beschrijvingen en platenatlassen gebruik maken. Soms bestaat het holotype niet eens meer daar het betreffende fossiel reeds 2 eeuwen geleden werd beschreven en inmiddels is vergaan, zoekgeraakt of vernietigd (Spinosaurus aegypticus, 1944 bij een bombardement in Muenchen).

Ik ben voor het overige benieuwd naar Louis\' volgende postings.

HJ

MarkW
Antw: Appeltje???

Bericht door MarkW » 30 mei 2007, 19:23

Mijn eerste ingeving na het zien van de foto\'s:
Dit heb ik eergister nog bij een grote Zweedse meubelwinkel zien liggen!!

Altijd nuchter en sceptisch blijven, zo luid de Nederlandse reputatie wereldwijd...

met vriendelijke groet,

Mark

Gesloten