Ammoniet uit form. van Maastricht
Ammoniet uit form. van Maastricht
Een aantal maanden geleden liet Arno ons genieten van een Diplomoceras cylindraceum. Hoewel het een \"unieke\" zeer zeldzame vondst betrof dacht ik afgelopen week ook zo\'n exemplaar in bezit te hebben, of vergis ik me nu ontzettend? (Ik ben onzeker door de afbeelding in onze foto database no 229-0048
van Ger Cremers,die er naar mijn gevoel niet zo op lijkt.) Ook van dit \"fossiel\" is de schaal opgelost en de oppervlakte fragiel en zeer zanderig. Al met al ben ik er wel tevreden mee. De eerlijkheid gebied me te vertellen dat mijn zoekmaat hem heeft ontdekt, maar hij vond het niet de moeite hem uit te kappen... Benieuwd naar een reactie, willem
Antw: Ammoniet uit form. van Maastricht
yep, een prachtexemplaar.
Diplomoceras cylindraceum wordt al wel eens gevonden, en kan nogal groot worden.
het is een heteromorfe ammoniet, met enkele windingen heeft van redelijk parallel lopende benen verbonden door een gebogen hoek
zeer voorzichtjes behandelen,
kan u ook de exacte horizont melden? (dat is interessant voor de wetenschappers)
mvg stijn
Diplomoceras cylindraceum wordt al wel eens gevonden, en kan nogal groot worden.
het is een heteromorfe ammoniet, met enkele windingen heeft van redelijk parallel lopende benen verbonden door een gebogen hoek
zeer voorzichtjes behandelen,
kan u ook de exacte horizont melden? (dat is interessant voor de wetenschappers)
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
Cremers specimen toont niet goed de ornamentatie van de vele fijne ribben, omdat het enkel de opvulling is van de binnenkern, de sutuur en kamers is wel mooi zichtbaar hierdoor,
jou specimen heeft zijn schaal ook opgelost, en ofwel is de opvulling later tegen de afdruk van de schaal gedrukt, ofwel had dit specimen ribben die aan de binnenzijde van de schaal ook goed merkbaar waren, beiden kunnen bij Diplomoceras cylindraceum
als je hem ooit beu gekeken bent, en wil ruilen..
ik heb tot nu toe een miezerig afdrukje uit de Laumont horizont kunnen bergen
mvg stijn
jou specimen heeft zijn schaal ook opgelost, en ofwel is de opvulling later tegen de afdruk van de schaal gedrukt, ofwel had dit specimen ribben die aan de binnenzijde van de schaal ook goed merkbaar waren, beiden kunnen bij Diplomoceras cylindraceum
als je hem ooit beu gekeken bent, en wil ruilen..
ik heb tot nu toe een miezerig afdrukje uit de Laumont horizont kunnen bergen
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- binbinneke
- Contacteer:
Heel mooie vondst!
Maar als hij zo breekbaar is, kan je hem dan niet beter voorzichtigjes (!) proberen te conserveren? Hele mooie vondst, een zeldzaamheidje.
gr. robin
Maar als hij zo breekbaar is, kan je hem dan niet beter voorzichtigjes (!) proberen te conserveren? Hele mooie vondst, een zeldzaamheidje.

gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/