opbergplaats

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times
Antw: opbergplaats

Bericht door De DinoDolsjes » 28 jun 2007, 10:42

Afgelopen zaterdag liep ik bij IKEA hier tegen aan: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/s ... ctId=76509

Mooie bak voor het opbergen van zee-egels van gemiddelde grootte (ik schat tot 9 cm breed ongeveer) en andere fossielen van dat formaat (grotere hastalissen en kleinere megs bijvoorbeeld).

Bijkomend voordeel: mocht je zelf geen tijd/behoefte hebben om een kast te maken waarin je meerdere lades kunt opslaan, dan heeft IKEA hiervoor ook een passende oplossing: de \"Besta\"-opbergserie, zij het dat dit systeem onhandig is als je er één lade uit moet halen.
Zelf overweeg ik om op basis van deze lades een eigen ombouwkast met rolgeleiders te maken waarbij ik de lades dan van wieltjes voorzie, maar gewoon \"schuiven over horizontale liggers\" kan natuurlijk ook altijd.

Cheers,
Paul

Edit: de bak is voorzien van en mooie glasplaat, het geheel blijft dus stofvrij!

[Bewerkt door De DinoDolsjes op 28-06-2007 om 10:03 NL]

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Jeremy

Bericht door Jeremy » 29 jun 2007, 19:08

dag Paul,
bedankt voor deze gouden tip. Hoewel ik met kartonnen dozen werk, toch ga ik even langs bij Ikea om een paar stuks te halen. Het feit dat de doos wordt afgesloten met een glasplaat biedt toch heel wat mogelijkheden.

groetjes
Jeremy

Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 29 jun 2007, 20:21

Wel mooi etc. maar ook duur! En zijn deze laden los?

HJ

Frisian-old-age

Bericht door Frisian-old-age » 29 jun 2007, 21:03

@ Ward,
Is er een Xenos bij jullie in de buurt? Heb je plastic bewaardozen ( 12 vaks) met deksel voor 2,95 euro. kleine 6 vaks-bewaardoosjes voor 50 euro-cent. Wibra gaat laatst doosjes met schroefjes & plugjes, waren 10 vaks, kosten 1 euro.Anders ff bij Praxis, Gamma of een Winkel met visbenodigheden, etc etc...
Zijn mogelijkheden genoeg voor starters en gevorderde. :D

groetjes,

Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )

De DinoDolsjes
Been thanked: 2 times
Antw: Antw: opbergplaats

Bericht door De DinoDolsjes » 30 jun 2007, 00:48

Henk Jan schreef:
Wel mooi etc. maar ook duur! En zijn deze laden los?
Jawel, zie link in mijn vorige bericht, 19 euro/stuk.

If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser

Gesloten