Neuspoll
Antw: Neuspoll
pyrofosfaat is een coenzym (zegt google)
En dit doet t :
\'\'Coënzymen zijn relatief envoudige biochemische verbindingen die een rol vervullen bij enzymatische omzettingen. Een enzym heeft een bepaald coënzym nodig om een reactie te versnellen.\'\'
Interesting. (beetje ingewikkeld proces allemaal)
Ik denk dat oudere dieren ook vooral een \'groter\' rostrum hebben (natuurlijk) en ik heb het gevoel dat grotere (massievere) kraakbeen delen meer kans hebben om te fossiliseren. Ook weet ik dat die delen (voor versteviging en dan met name rigiditeit) meer kalkhoudend zijn: de kaak, de wervels, het \'\'rostrum\'\', dan de rest van het skelet (wat juist soepel moet blijven).
Dus denk ik ook, delen van oudere dieren daar de delen in kwestie: \'\'hoe groter deze worden deste meer versteviging ze nodig hebben en dus meer calcium bevatten en dus makkelijker fossiliseren.
Behalve dan kaakdelen omdat die nogal \'dunwandig\' zijn en zo hun \'\'fossilisatie kans\'\' blijkbaar drastisch verkleind word. Omdat we die niet vinden (in ieder geval niet herkenbaar),....nog.
Groet,
Jaap.
En dit doet t :
\'\'Coënzymen zijn relatief envoudige biochemische verbindingen die een rol vervullen bij enzymatische omzettingen. Een enzym heeft een bepaald coënzym nodig om een reactie te versnellen.\'\'
Interesting. (beetje ingewikkeld proces allemaal)
Ik denk dat oudere dieren ook vooral een \'groter\' rostrum hebben (natuurlijk) en ik heb het gevoel dat grotere (massievere) kraakbeen delen meer kans hebben om te fossiliseren. Ook weet ik dat die delen (voor versteviging en dan met name rigiditeit) meer kalkhoudend zijn: de kaak, de wervels, het \'\'rostrum\'\', dan de rest van het skelet (wat juist soepel moet blijven).
Dus denk ik ook, delen van oudere dieren daar de delen in kwestie: \'\'hoe groter deze worden deste meer versteviging ze nodig hebben en dus meer calcium bevatten en dus makkelijker fossiliseren.
Behalve dan kaakdelen omdat die nogal \'dunwandig\' zijn en zo hun \'\'fossilisatie kans\'\' blijkbaar drastisch verkleind word. Omdat we die niet vinden (in ieder geval niet herkenbaar),....nog.
Groet,
Jaap.
Swampthing
O Stone zegt eigelijk min of meer wat ik net schreef met dit:
\'\'de kalk van de botten van deze prooidieren een wisselwerking heeft op sommige gedeelten van het haaienskelet.
Kort samengevat komt het veelvuldig voor dat haaien skeletdelen WEL degelijk calcificeren met als uitbundig bewijs de vele gevonden verbeende haaienwervels.\'\'
Die \'\'wisselwerking\'\' is dus niet zonder reden,(wat wel?). Namelijk voor versteviging,
Jaap.
\'\'de kalk van de botten van deze prooidieren een wisselwerking heeft op sommige gedeelten van het haaienskelet.
Kort samengevat komt het veelvuldig voor dat haaien skeletdelen WEL degelijk calcificeren met als uitbundig bewijs de vele gevonden verbeende haaienwervels.\'\'
Die \'\'wisselwerking\'\' is dus niet zonder reden,(wat wel?). Namelijk voor versteviging,
Jaap.
Swampthing
- Supergraver
- sharkteethrene
De Tanden staan er ook verkeerd in.
Lol
Rene.
Lol
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Ik weet niet of iemand het gezien heeft maar bij Theo Henskens zijn nu op het net neusbeentjes van haaien te koop en die lijken sterk op de neusjes van deze topic alleen de kleur is anders.
Groeten Erik
Groeten Erik
E.J.

@Erik m
Deze bedoel je

Uit Lee Creek daar komen meer haaienneusjes vandaan.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Antw: Neuspoll - off topic vraag
Hoi Rene,sharkteethrene schreef:
De Tanden staan er ook verkeerd in.
Lol
Rene.
Hoe bedoel je dat? Volgens mij staan de tanden er goed in, en zie je de kaak in labiaal (aanzwemmend) aanzicht.
GRoetjes, Erik
Volgens mij staan de tanden ook verkeerd om, je kijkt toch tegen de \"binnenzijde\" van de tanden aan?
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk