Kenozo

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Johny
Contacteer:
Antw: Kenozoïcum

Bericht door Johny » 03 jul 2007, 23:00

Dag Plikona,
Kainozoïcum kan ik inkomen en kan ik begrijpen: de nieuwe tijd, als in ceno-, caeno- of caino-.
Keno- betekent voor mij niets, in België is dat een gokspel van de Nationale loterij als ik het goed heb.
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk, what\'s in a name ?
Toch is het in wetenschap wel nodig, vind ik, als het kan, de juiste naam te gebruiken. Het werk van taxonomische commissies is er niet enkel om ons het leven zuur te maken.
...
Wat zijn we toch bevoordeelde mensen, nietwaar, dat we de tijd hebben voor gedachtewisselingen als deze ...
mvg
johny

(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm

Plikona
Been thanked: 1 time
Antw: Kenozoïcum

Bericht door Plikona » 03 jul 2007, 23:23

@JOHNY,

Ik geef u 100% gelijk hoor. Als je een naam gebruikt , en zeker in een studieboek, dan hoort het juist te zijn en geen afgeleide door de voorkeur van een verloren gelopen samensteller van het groene boekje op een blauwe maandag na een Werchterkater (dixit ammun rah ;) ) en een onjuiste Kenouitslag. Daarom Cainozoic, J. Phillips(1841) aangehaald. Hij heeft de term Kainozoïcum geïntroduceerd , wat aanvaard is.
En de link bevat het hoe en waarom dat dat zo is. Ik zou zeggen verplichte stof voor diegenen die het niet met ons eens zijn.
MVG

Gesloten