Persbericht: Fossiele reuzen-zeeschildpad wordt uit de kalksteen vrijgeprepareerd

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Plikona
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: Persbericht: Fossiele reuzen-zeeschildpad wordt uit de kalksteen vrijgeprepareerd

Bericht door Plikona » 04 jul 2007, 22:24

Supergraver schreef:
Plikona schreef:

Dit is wel degelijk nodig als je Nederlanders in het buitenland bezig ziet! :D
Ik kan me ook nog iets herinneren (uit een kort verleden) van (ik geloof, ben niet meer heel erg zeker) Fransen ;)

Gr

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 04-07-2007 om 21:10 NL]
Zuidbelgen hebben een kort lontje en kunnen dan nogal stof opwerpen! :D

Plikona
Antw: Persbericht: Fossiele reuzen-zeeschildpad wordt uit de kalksteen vrijgeprepareerd

Bericht door Plikona » 04 jul 2007, 22:29

On topic:

Plikona en ook Mike gaan de \'Fossiele reuzen-zeeschildpad\' ook helpen uitprepareren. Om een volkstoeloop te vermijden houden zij de data geheim. Maar toch gelieve massaal te komen kijken. Je weet maar nooit. ;)

Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: Persbericht: Fossiele reuzen-zeeschildpad wordt uit de kalksteen vrijgeprepareerd

Bericht door Supergraver » 04 jul 2007, 22:30

Plikona schreef:

Zuidbelgen hebben een kort lontje en kunnen dan nogal stof opwerpen! :D
Louis, wat heb je dat weer prachtig geformuleerd! :D :D

Groeten uit Norge!

Martijn

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Persbericht: Fossiele reuzen-zeeschildpad wordt uit de kalksteen vrijgeprepareerd

Bericht door Gerrit-Jan » 04 jul 2007, 22:36

Plikona schreef:
On topic:

Plikona en ook Mike gaan de \'Fossiele reuzen-zeeschildpad\' ook helpen uitprepareren. Om een volkstoeloop te vermijden houden zij de data geheim. Maar toch gelieve massaal te komen kijken. Je weet maar nooit. ;)
Shit, daar had ik overheen gelezen Wat gaaf Plikona. Nu, dan zie je me binnenkort in Maastricht, want ik kom zeker een keer kijken.

Groet

A propos: leuke foto\'s Gerrit, al zeg ik het zelf.

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 04-07-2007 om 21:46 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Henk Jan
Has thanked: 1 time
Antw: Persbericht: Fossiele reuzen-zeeschildpad wordt uit de kalksteen vrijgeprepareerd

Bericht door Henk Jan » 05 jul 2007, 00:13

Ik ben ook erg benieuwd en ik weet zeker dat deze Internationale Samenwerking iets erg goeds zal opleveren.

HJ

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Persbericht: Fossiele reuzen-zeeschildpad wordt uit de kalksteen vrijgeprepareerd

Bericht door Gerrit-Jan » 05 jul 2007, 00:21

Henk Jan schreef:
Ik ben ook erg benieuwd en ik weet zeker dat deze Internationale Samenwerking iets erg goeds zal opleveren.
Dat klinkt nu eens positief!!

@Zoekozoeko: mijn opmerking eerder \'dan heb je weer iets te tekenen\' is ook goed bedoeld. Vind dat jij (en anderen) mooie tekeningen maakt! Kijk er altijd naar.

Groet

Plikona

Bericht door Plikona » 05 jul 2007, 09:04

Nog wat reclame maken zolang de reclameregie niet ingrijpt...;)

U kan er Anne Schulp ontmoeten en zijn boek \'Praktijkgids Fossielen\' aan schaffen. Tevens kan je vragen stellen aan deskundige preparateurs hoe je nu jouw krijtfossielen \'reversible\' moet behandelen. Als de toeloop niet te groot is kan je er zelfs jouw eigenste raadselachtige fossiel eens laten checken , want je weet nooit : misschien is het iets bijzonders dat nog nooit onder ogen is gekomen.
Allen daarheen!!!
mvg

[Bewerkt door Plikona op 05-07-2007 om 08:08 NL]

zoekozoeko
Contacteer:

Bericht door zoekozoeko » 05 jul 2007, 12:59

Dat klinkt goed! Jammer dat het helemaal in Maastricht ligt, maar ja, als ik er in de buurt kom zal ik zeker kijken.
@Plikona:
Nu het toch storm gaat lopen door uw oproep kunt u net zo goed die foto\'s laten zien.;)

PS: Willen jullie namens het forum Anne Shulp een veeg uit de pan geven? In zijn boek \'Praktijkgids fossielen\' staat Kenozoïcum in plaats van Kainozoïcum.

[Bewerkt door zoekozoeko op 05-07-2007 om 11:59 NL]

\"Als je vindt dat dijken duur zijn, probeer dan eens een overstroming.\"
Evert Wesker

zoekozoeko
Contacteer:

Bericht door zoekozoeko » 05 jul 2007, 13:08

@ Gerrit-Jan:
Bedankt voor de foto\'s!

\"Als je vindt dat dijken duur zijn, probeer dan eens een overstroming.\"
Evert Wesker

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 05 jul 2007, 13:28

Graag gedaan. Vond het wel grappig zo\'n \'zwevende schildpad\'. Ga je hem nog natekenen?
Ben benieuwd!

Groet

Gesloten