Boulonnais, een kleine impressie
- tandenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Boulonnais, een kleine impressie

Afgelopen zondag naar de Boulonnais geweest. Mooie dingetjes gevonden, maar wat is het allemaal hé? De eerste twee foto\'s weet ik al, da\'s een Hybodus (H=+-7mm) (uit het Kimmeridgiaan) en de gastropode ?Nummocalcar fittoni (+-32mm breed) uit het Albiaan.
Volgende foto: ammoniet (+-22mm breed)
Volgende foto: ammoniet (+-40mm breed)
Volgende foto: ammoniet (+-50mm breed)
Volgende foto: ammoniet (+-8mm breed).
Alle vier uit het Albiaan
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Boulonnais, een kleine impressie
Mooie fotokes!
In de Gault-klei gevonden? Waar ben je precies geweest? Cap Blanc Nez, Cap Gris Nez?
Groet
In de Gault-klei gevonden? Waar ben je precies geweest? Cap Blanc Nez, Cap Gris Nez?
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- tandenzoeker
yep, Gault klei, behalve de Hybodus. Die komt van de Pointe de la Crèche, net ten noorden van Boulogne-sur-Mer. Zat in een brokje klei, geluk gehad.
Gault klei uit het binnenland, maar meer info wil ik niet geven (\'t is een te klein lokatietje), sorry
Gault klei uit het binnenland, maar meer info wil ik niet geven (\'t is een te klein lokatietje), sorry
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:

Hybodus: one of the predominant groups of sharks were the hybodont sharks. In the oceans and in some fresh waters, hybodont sharks were among the most dominant fishes. Hybodonts first originated some 320–290 million years ago but blossomed in the Mesozoic era. They did not survive past the Cretaceous period, which ended some 65 million years ago.
From: Examples from the Fossil Record of Sharks and Rays by Dr. Marcelo Carvalho
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 05-07-2007 om 23:12 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Boulonnais, een kleine impressie
Een soort \'prive-groevetje\'. Daar is al menige discussie over gegaan op dit forum. Waarom zo spannend maken? Ga er heus niet heen hoor. Overigens, die ammonieten vind volgens mij ook het strand van CBN.tandenzoeker schreef:
yep, uit het binnenland, maar meer info wil ik niet geven (\'t is een te klein lokatietje), sorry
Groet
- tandenzoeker
jij niet, maar anderen misschien wel