Plikona en Live Earth
Antw: Antw: Plikona en Live Earth
Op de vraag: “Vindt u dat wetenschappers soms te ver gaan in hun uitspraken?”, antwoordde Hans Oerlemans, vooraanstaand gletsjerexpert, in het juninummer van de National Geographic:Plikona schreef:
Studenten zijn niet meer uit dat kritische hout gesneden dat nog objectieve waarnemingen wil doen en hebben al een mening (geloof) dat ze willen doen kloppen met hun bevindingen.
MVG
“In het algemeen staan onderzoekers sterk onder druk om met spectaculaire resultaten te komen: wil je geld voor een nieuw project, dan moet je veel publiceren in gerenommeerde tijdschriften, liefst over spectaculaire onderwerpen. Wetenschap is voor een groot deel pr en business geworden.”
Krijgen deze zogenaamde ‘niet-kritische’ studenten, waar je het over hebt Plikona, niet les van de hierboven genoemde onderzoekers en ligt daarmee de oorsprong van het ‘niet meer objectief en kritisch naar de resultaten kijken door studenten’ niet gewoon bij de wetenschap(pers) zelf? Men zegt toch wel eens: zo leermeester, zo leerling?
Met vriendelijke groet,
(student) Camiel
“Ideas without precedent are generally looked upon with disfavour and men are shocked if their conception of an orderly world are challenged” J Harlen Bretz, 1928
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Antw: Plikona en Live Earth
Volkomen uit mijn hart gegrepen, Alfer.
Helaas is het vrijwel onbespreekbaar dat er gewoon te veel mensen zijn, laat staan dat er aan het subsidieren van kinderen-krijgen kan worden getornd.
Helaas is het vrijwel onbespreekbaar dat er gewoon te veel mensen zijn, laat staan dat er aan het subsidieren van kinderen-krijgen kan worden getornd.
HJ
Behalve dat het voor een goed doel is waren de concerten spectaculair!! Het leek wel of sommige artiesten extra hun best deden.
Ook leuk om Duran Duran weer eens te zien. Als jongen van 16 heb ik meerdere concerten van hun live gezien.
Heb je Madonna gezien? Die is echt van een andere wereld hoor! Sjonge, hoe oud is die wel niet? Wat een show, wat een energie en wat een coördinatie....en.....wat een lichaam
Greetz
René
PS: Ik heb wel een vermoeden dat het allemaal goed komt met moeder aarde. De mensheid is innovatief genoeg.
Denk maar aan het \'nieuwe\' plastic. Dat vergaat met 8 weken. Slechts door zetmeel eraan toe te voegen. Nu lusten onze microscopische vrienden het wel
[Bewerkt door Vincko op 09-07-2007 om 08:14 NL]
Ook leuk om Duran Duran weer eens te zien. Als jongen van 16 heb ik meerdere concerten van hun live gezien.
Heb je Madonna gezien? Die is echt van een andere wereld hoor! Sjonge, hoe oud is die wel niet? Wat een show, wat een energie en wat een coördinatie....en.....wat een lichaam
Greetz
René
PS: Ik heb wel een vermoeden dat het allemaal goed komt met moeder aarde. De mensheid is innovatief genoeg.
Denk maar aan het \'nieuwe\' plastic. Dat vergaat met 8 weken. Slechts door zetmeel eraan toe te voegen. Nu lusten onze microscopische vrienden het wel
[Bewerkt door Vincko op 09-07-2007 om 08:14 NL]
Verba volant, fossilis manent
@Camiel,
U slaat spijkers met koppen. En nu verder redeneren. Welke proffen krijgen veel subsidies en publiceren in welke blaadjes en bereiken het grote publiek? En welke proffen worden als paria\'s behandeld door popsterren , krijgen met moeite iets in een vakblad en als ze al fondsen verwerven (ze moeten tenslotte ook eten) liggen ze met lichaam en ziel verkocht aan hun geldschieters volgens hun opponenten?
@Alfer, u schreef:
\"Even voor de duidelijkheid; we kunnen dus lekker aan blijven rommelen, nog meer mensen, auto\'s ect, soorten die uitsterven; ach waar maak je je druk om ?
Azie erbij: no problem!
Allemaal bangmakerij en sommige verdienen er nog aan ook ?\"
Goed dat u weet dat Gore inderdaad een bedrijf heeft dat co² emissierechtencertificaten verkoopt.
Ik heb nergens geschreven dat we maar lekker moeten blijven rommelen. Plikona leeft ook graag in een \'schone\' wereld. En als ze morgen een schone brandstof hebben , mij niet gelaten. Maar diwaterstofsulfide behoort tot de natuurlijke zwavelcyclus. Net als vulkaanuitbarstingen. Zwavel wordt gerecycleerd door de natuur en de schommelingen zijn er altijd geweest. Het getuigt van enig superioriteitsgevoel bij de mens als hij denkt de natuur zo maar naar zijn hand te zetten.
@Henk Jan,
Inderdaad Henk Jan, daar ligt het probleem. De mens stoot niet te veel uit. De mens woont nu in Zuid Patagonië, in het dichtste oerwoud van Papoua-Nieuw Guinea, Noordelijkste punt van Siberië en het onherbergzaamste gebied van de Gobi en Kalahari woestijn. Ze zijn met veel te veel.
U slaat spijkers met koppen. En nu verder redeneren. Welke proffen krijgen veel subsidies en publiceren in welke blaadjes en bereiken het grote publiek? En welke proffen worden als paria\'s behandeld door popsterren , krijgen met moeite iets in een vakblad en als ze al fondsen verwerven (ze moeten tenslotte ook eten) liggen ze met lichaam en ziel verkocht aan hun geldschieters volgens hun opponenten?
@Alfer, u schreef:
\"Even voor de duidelijkheid; we kunnen dus lekker aan blijven rommelen, nog meer mensen, auto\'s ect, soorten die uitsterven; ach waar maak je je druk om ?
Allemaal bangmakerij en sommige verdienen er nog aan ook ?\"
Goed dat u weet dat Gore inderdaad een bedrijf heeft dat co² emissierechtencertificaten verkoopt.
Ik heb nergens geschreven dat we maar lekker moeten blijven rommelen. Plikona leeft ook graag in een \'schone\' wereld. En als ze morgen een schone brandstof hebben , mij niet gelaten. Maar diwaterstofsulfide behoort tot de natuurlijke zwavelcyclus. Net als vulkaanuitbarstingen. Zwavel wordt gerecycleerd door de natuur en de schommelingen zijn er altijd geweest. Het getuigt van enig superioriteitsgevoel bij de mens als hij denkt de natuur zo maar naar zijn hand te zetten.
@Henk Jan,
Inderdaad Henk Jan, daar ligt het probleem. De mens stoot niet te veel uit. De mens woont nu in Zuid Patagonië, in het dichtste oerwoud van Papoua-Nieuw Guinea, Noordelijkste punt van Siberië en het onherbergzaamste gebied van de Gobi en Kalahari woestijn. Ze zijn met veel te veel.
Antw: Antw: Antw: Plikona en Live Earth
We moeten 2 dingen niet door elkaar halen.Alfer schreef:Even voor de duidelijkheid; we kunnen dus lekker aan blijven rommelen, nog meer mensen, auto\'s ect, soorten die uitsterven; ach waar maak je je druk om ?Plikona schreef:
Oei, dat loopt fout.Gelukkig wordt ozon iedere ochtend opnieuw aangemaakt door het ultraviolet licht van de zon. Trouwens ozon is een instabiele verbinding en valt iedere nacht weer bij bosjes uit elkaar.
H²S , behoort tot de natuurlijke zwavelkring en tast inderdaad de ozonlaag aan. Gelukkig valt het door ozon ook uit elkaar en vormt SO3 , dat reflecterend is voor zonlicht en verkoelend werkt. Oef!
Allemaal bangmakerij en sommige verdienen er nog aan ook ?
Natuur en Milieu vervuiling/vernietiging en de co2 uitstoot.
Voor de 1e moeten de wereldwijde regeringen al het mogelijke doen om dit zoveel mogelijk te beperken en te voorkomen!
ECHTER
Dezelfde regeringen gaan nu miljarden euri pompen en enorme belastingen heffen om de co2 te beperken en dezelfde co2 in de grond te pompen. En dit is dus gebasserd op een (ook volgens mij) verkeerde waarneming. Deze miljarden kunnen ze dus vele malen beter gebruiken voor het 1e probleem, echter de meerderheid van de bevoking ligt niet wakker van een dooie neushoorn meer of minder.
Ze worden pas zenuwachtig als ze natte voeten krijgen. En dat lijkt mij helaas een onvermijdbaar gevolg van volkomen natuurlijke processen die als sinds vele duizenden jaren bezig zijn.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Niet te veel groene jongens op dit forum voor natuurwetenschappers zo te zien ... Wie nu gelijk had m.b.t. opwarming van de aarde kunnen de kleinkinderen misschien rapporteren, na een reisje naar Bangladesh.
M.b.t. Gore: hebben de Amerikanen indertijd dan toch de goede keuze gemaakt (voor Bush) ?
Zie ook echt geen meerwaarde in tegen 160 km/uur van Brussel naar Oostende rijden.
Allez !
j.
M.b.t. Gore: hebben de Amerikanen indertijd dan toch de goede keuze gemaakt (voor Bush) ?
Zie ook echt geen meerwaarde in tegen 160 km/uur van Brussel naar Oostende rijden.
Allez !
j.
(nog) Geen fossielen: recente schelpen van de Europese Atlantische kusten: http://www.nystmania.org/re_cent/re_cent.htm
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
\'\'Niet te veel groene jongens op dit forum voor natuurwetenschappers zo te zien ...\'
Niet al te voorbarig concluderen! Onze Femke Halsema was vóór inperking vd Kinderbijslag, reden waarom ik haar stemde.
Ik vind trouwens de beperking vd maximumsnelheid een zeer goed gegeven (hoewel het minder goed werkzaam tegen overbevolking is dan een regeling waarop je vol uit zo hard mogelijk mag rijden; deze vorm van bevolkingsgroeibeperking is echter in mijn ogen niet zo sympathiek).
Maar, wellicht wordt dit een te politiek getinte discussie...
[Bewerkt door Henk Jan op 09-07-2007 om 15:50 NL]
Niet al te voorbarig concluderen! Onze Femke Halsema was vóór inperking vd Kinderbijslag, reden waarom ik haar stemde.
Ik vind trouwens de beperking vd maximumsnelheid een zeer goed gegeven (hoewel het minder goed werkzaam tegen overbevolking is dan een regeling waarop je vol uit zo hard mogelijk mag rijden; deze vorm van bevolkingsgroeibeperking is echter in mijn ogen niet zo sympathiek).
Maar, wellicht wordt dit een te politiek getinte discussie...
[Bewerkt door Henk Jan op 09-07-2007 om 15:50 NL]
HJ
Als je later thuis bent door snelheidsbeperking heb je minder tijd daar kindertjes te maken, dus indirekt helpt het toch welhenk jan schreef:
Ik vind trouwens de beperking vd maximumsnelheid een zeer goed gegeven (hoewel het minder goed werkzaam tegen overbevolking is
15:50 NL]
Leuke discussie verder. Was vroeger de slogan niet \"een beter milieu begint bij jezelf\"! Als je ziet wat er op een schoolplein ligt na een pauze..... Zo snel mogelijk een brommer willen hebben om de 100 m naar school te overbruggen. die mentaliteits slag maak je niet zomaar. Wat heet, Balkenende heeft 1 jaar geleden met veel poeha spaarlampen in zijn \"torentje\" geplaatst en die dingen waren er ook al wat langer. Verder denk ik dat we in een ijstijd zitten, er is hier toch een tropische zee geweest? Kom maar op met die palmbomen
Ik weet niet meer precies wat ik nou wilde zeggen maar er staat weer genoeg
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
Oef!, gelukkig maar, vreesde het ergstePlikona schreef:
Plikona leeft ook graag in een \'schone\' wereld.
Het is ongetwijfeld een complexe materie en de discussie\'s kunnen eindeloos zijn.
Ik ben echter geen deskundige alhoewel ik er af en toe wat over lees.
Zo\'n discussie dwingt je wel er nog beter over na te denken.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
- sjaak
- Has thanked: 401 times
- Been thanked: 392 times
- Contacteer:
Plikona schreef:
De nieuwe en verbeterde diagrams van JR Petit et Al. met meer meetpunten.
De bevindingen van Caillon et Al. over de time lag tussen temperatuurstijging en co²stijging vind u hier:
http://icebubbles.ucsd.edu/Publications ... ermIII.pdf
The temperatures and carbon dioxide concentrations have been correlated but we know for sure that the temperature was the cause and the concentration was its consequence, not the other way around. If you look carefully at the graphs, you will see that the carbon dioxide concentrations lag behind the temperature by 800 years.
(Luboš Motl, Ph.D. Theoretical Physicist, Harvard)
Nog steeds gaat men ervan uit dat de co² de oorzaak was van de temperatuurstijgingen in het verleden. Ook in de film van Gore , voorbijgaand aan het feit dat de cycli van Milankovitch echt wel de motor achter de klimaatwijzingen was en als je de figuur aandachtig bekijkt dan hadden vele korte hevige wisselingen vrij spel.
@Alfer,
Oei, dat loopt fout.Gelukkig wordt ozon iedere ochtend opnieuw aangemaakt door het ultraviolet licht van de zon. Trouwens ozon is een instabiele verbinding en valt iedere nacht weer bij bosjes uit elkaar.
H²S , behoort tot de natuurlijke zwavelkring en tast inderdaad de ozonlaag aan. Gelukkig valt het door ozon ook uit elkaar en vormt SO3 , dat reflecterend is voor zonlicht en verkoelend werkt. Oef!
@Pedro,
ook dat is mijn gevoel. Studenten zijn niet meer uit dat kritische hout gesneden dat nog objectieve waarnemingen wil doen en hebben al een mening (geloof) dat ze willen doen kloppen met hun bevindingen.
MVG
Wat ik niet goed begrijp is dat de grafiek aan het eind een wel hele scherpe stijging in warmte en co2 gebruik laat zien. Niet toevallig de periode waarin industrialisatie is begonnen. Dit lijkt mij het hele punt. Hoe verklaar je dit? Is er niet sprake van verschillende in elkaar grijpende effecten?
Ik ben een complete leek, maar vraag mij sterk af of door jou beweerde verband wel zo hard en zwart wit is als je beweert, laat staan breed gedragen onder wetenschappers. Zie bijvoorbeeld de discussie hier: http://www.politicsinfo.net/forum/post-684251.html
Groet,
Niels
Niels