Carcharhinidae uit het Lutetiaan: HELP

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Carcharhinidae uit het Lutetiaan: HELP

Bericht door tandenzoeker » 12 jul 2007, 00:47

Afbeelding

Afbeelding

Beide tandjes heeft mijn vader jaaaaaren geleden in de zandput van Balegem gevonden. Ze zijn ongeveer 10mm hoog, hebben een volledige snijrand, die vanop de schouders tot ongeveer 3/4 van de kroonhoogte fijn gekarteld is. De wortel vertoont op de labiale zijde een duidelijke protuberantie met voedselgroeve. De sedimenten waarin hij ze vond zijn die van de Formatie van Lede, en hebben een Lutetiaan ouderdom (midden Eoceen). Volgende soorten uit deze familie komen voor in het Eoceen:
Isogomphodon frequens (Dames, 1883)

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

tandenzoeker
Antw: Carcharhinidae uit het Lutetiaan: HELP

Bericht door tandenzoeker » 12 jul 2007, 00:49

vervolg van die lijst (er is iets onverwachts gebeurd):
\"Negaprion\" gibbesi (Woodward, 1889)
N. amekiensis White, 1906
Carcharhinus gilmorei (Leriche, 1942)
C. macloti (Müller & Henle, 1893)
C. marcaisi (Arambourg, 1952)
C. woodwardi (Leriche, 1905)
Nu is mijn vraag: herkent iemand mijn tandjes als één van bovenstaande soorten? Of heeft iemand die soorten in zijn collectie? zou je dan enkele beelden willen opsturen?

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 12 jul 2007, 09:58

Sorry je teleur te stellen, maar dit is een Pseudocorax affinis uit de Lichtenberg horizon in den ENCI ;)

tandenzoeker

Bericht door tandenzoeker » 12 jul 2007, 19:07

aha, dat verklaart heel veel. Als ik teveel in één richting zoekt raak ik het overzicht al eens kwijt. En mijn pa maar beweren dat hij deze uit Meldert heeft. Nu nog zien te achterhalen hoe die tanden in dat collectietje verzeild zijn geraakt...

Gesloten