Het grote 5 jaar fossiel.net QUIZ topic

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Hoplites
Antw: Het grote 5 jaar fossiel.net QUIZ topic

Bericht door Hoplites » 02 jul 2007, 21:22

(zo komen we alle geboorte data te weten?)

januari 1966

Hoplites

Casper
Contacteer:

Bericht door Casper » 03 jul 2007, 20:27

Met het risico dat ik weer een deuk in de grafiek gok - juni 1880.

p.s. hoe wordt gerekend, maand en jaar samen als één tijdstip, of maand en jaar afzonderlijk van elkaar?

Post mortem we sort 'em!

Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 03 jul 2007, 21:44

Afzonderlijk, dus bv januari 2010.
(dit om geen aanwijzing te geven!)

HJ

trilobietje

Bericht door trilobietje » 04 jul 2007, 21:29

Ik heb iets met het nummer 8 dus mijn gok is : augustus 1988

wie niet zoekt, niet vindt

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 07 jul 2007, 21:00

Bedankt Wally,

ik heb de vorige prijs in goede orde ontvangen. Het was wel enigszins merkwaardig dat de postbode het pakje door het geopende klapraam naar binnen heeft geworpen - misschien omdat het met prioriteit is verstuurd. Geen halve maatregelen dus - het moest gewoon op tijd aankomen.
Gelukkig was alles goed verpakt en de fossielen hebben er geen schade van ondervonden.
Erg mooie schelpen, ook die Charonia!

Mensen, U kunt nog allen raden voor de huidige keer!

HJ

Junior

Bericht door Junior » 12 jul 2007, 15:15

ik gok,
juni 1994

(lucky numbers:P)

greets sem

fitch

Bericht door fitch » 14 jul 2007, 15:49

Na volledige analyse van het taalgebruik in de opgave, een screening van alles wat met Giro en fossielen heeft te maken (en o nee!niet de \'Giro d\'Italia\'), het verslinden van Italiaanse woordenboeken, het stiekem invoegen van spiekbriefjes en het raadplegen van ettelijke externe hulplijnen kom ik tot de conclusie dat ik waarschijnlijk makkelijker het verband kan schetsen tussen mijn enorme massa lijmsnuivende slakkenvriendjes op de reklamepanelen nu hierbuiten en de kleur van Koningin Paola\'s living in het jaar 1979.

conclusie: gokken dus :\'(

maar : in de zomer is het toch te warm om naar Italië te gaan, in het voorjaar moesten de mensen toch in de tuin werken, en de winter zaten ze vroeger in Spanje, toch? Ik ga voor september dus. En voor 1960 kende \'niemand\' nog maar dat woord \'fossielen\' (op de steenkoolwerkers van Bernissart na - trouwens, wanneer heeft het grote publiek ook maar de woorden \'milieu\' of \'natuur\'ooit ontdekt). En \'oude collectie\' interpreteer ik \'ouder dan 1985\'

so, here we go: september 1972

ps: is wel verwarrend: \"afzonderlijke tijdstippen\'

sry voor het omslagtige van de gok - maar ik zit dan voorlopig zodanig weinig op het forum, dat dit toch wel effe goed deed !

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 15 jul 2007, 00:07

En dan volgt NU de uitslag. We zijn een heleboel geboortedata te weten gekomen.
Nee, Dinodolsjes, ook het uur (12.01PM) was fout. En die rivierbedding waar je als kind door struinde - wel een ontroerend verhaal, maar MIS, Hovaderm. Theo, ook helaas misgeslagen, net als Casper die opnieuw een deuk in de grafiek heeft geslagen. Fitch, ik vroeg me af wie in \'s hemelsnaam koningin Paloa was, maar nu weet ik het: de jongste van de zeven kinderen van Prins Fulco Ruffo di Calabria, de bekende vliegerheld uit WO1 -en natuurlijk, de vorstin aller Belgen. Hoe kon het zijn dat ik dat niet wist.

Een boel missers dus, en dat terwijl het eerste antwoord bijna goed was.
Het juiste antwoord is namelijk juli 1975!!!
Agaathunter raadde juli 1974. En nu komt er een groot probleem: Digger raadde juli 1976! Jullie zijn dus ex aequo geëindigd.
Ik heb besloten er een femurtje van een Mioceen beest bij te doen en aan elk van jullie 1 kaakje en 1 femur/humerus te zenden. Hopelijk kan deze oplossing jullie tevreden stellen. Sturen jullie even een mailtje met je adres?

Waar komen deze fossielen vandaan? In juli 1975 ging mijn broer mee met dhr Freudenthal om voor de Leidse collectie Miocene botjes in Italië te zoeken. Freudenthal had daar al de reuzenegel, Deinofaleryx konigswaldi ontdekt. Tijdens deze excursie mocht mijn broer enkele los verzamelde vondsten zelf houden. Vandaar dus!
Freudenthal zelf is later naar Spanje gegaan om fossiele zoogdieren te bestuderen, nee niet vanuit Italië, maar vanuit Leiden. Ik bedoel, hij is daar hoogleraar geworden.

Nou, ik ben benieuwd hoe dat met de volgende quizvraag moet nu er twee winnaars zijn.

[Bewerkt door Henk Jan op 14-07-2007 om 23:08 NL]

[Bewerkt door Henk Jan op 14-07-2007 om 23:10 NL]

HJ

agaathunter

Bericht door agaathunter » 15 jul 2007, 11:36

Hoi Henk Jan.

Je hebt bericht, met de uitleg van mijn keuze!

Groetjes: Ed

geduld is een goede zaak

Gesloten