Determinatie paginas

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Determinatie paginas

Bericht door tandenzoeker » 01 aug 2007, 22:29

Dit is iets dat me al een tijdje van het hart moet. Eerst en vooral wil ik benadrukken dat ik met deze post niemand wil viseren.
Ik ga nogal eens zien op de fotopaginas van ons virtueel museum, om een begin te maken met het determineren van fossielen waarin ik niet thuis ben. Ik moet helaas vaststellen dat een groot deel van die fossielen niet op naam gebracht zijn. Sommige wel, maar ik heb ook wel door wanneer iets een ammoniet is of een roggentand. Het is onmenselijk te verwachten dat iedereen alles weet, daar hebben we dit forum toch voor. Als je echter de zoekende medemens of beginneling verder wil helpen op zijn zoektocht naar de juiste naam bij het juiste fossiel, zorg er dan voor dat er bij je fossiel ook een naam staat! En heb je geen genusnaam, da\'s geen schande, maar wees dan ook zo bescheiden en start een thread over je onbekende fossiel waar je zo trots op bent op de JUISTE plaats: FORUM > DETERMINATIE. Als je dan een genus-, en hopelijk ook een soortsnaam, hebt, dan pas kan je je fossiel in het virtuele museum plaatsen. Voor mij is ook de correcte familie of ordenaam goed, maar steek wat tijd in je determinatie en probeer wat verder te komen dan \"hmmm, .... worm\". Als jij in een museum rondloopt verwacht je toch ook meer? Wees trots en fier op ONS virtueel museum, en maak er werk van, maar doe het aub op een manier die iets anders uitstraalt dan \"Tja, ik weet het ook niet hoor...\"

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Gesloten