Mammoet slagtand
Mammoet slagtand

Hallo,
Onze zoon heeft van de buurman twee slagtanden gekregen van een mammoet. De buurman heeft deze enkele tientallen jaren geleden gekregen van een visser die ze van de doggersbank heeft opgevist. Sindsdien liggen ze op zolder. Nu wil ik ze graag op de kamer van mijn zoon leggen. Maar moeten ze nu nog behandeld worden met houtlijm/water mengsel? of heeft dat na al die jaren geen nut meer?
Alvast bedankt.
groeten,
Erik
Antw: Mammoet slagtand
Ik moet je ontgochelen maar het zijn allebij hoorns
de onderst(zie het niet zo goed)is van een geit of recent rund de tweede is wel fossiel en van Bos primigeius
Ik dacht zelfs dat de Doggersbank gaan botten opleverde.
de onderst(zie het niet zo goed)is van een geit of recent rund de tweede is wel fossiel en van Bos primigeius
Ik dacht zelfs dat de Doggersbank gaan botten opleverde.
Theo
Nou Theo namens mijn zoon bedankt voor de ontgoocheling:).
Ik heb begrepen dat de Doggersbank een bekende vindplaats is van mammoet fossielen (zie b.v. wiki). Jij denkt dus dat deze hoorns niet van de Doggersbank af komen?
Kan met een betere foto de kleine hoorn ook gedetermineerd worden?
Maar moeten de hoorns op e.o.a. mannier nog behandeld worden of blijven ze zo goed.
Wat een vragen weer he van een fossielen noob. Alvast bedankt voor het lezen van de vragen.
gr.
Erik
Ik heb begrepen dat de Doggersbank een bekende vindplaats is van mammoet fossielen (zie b.v. wiki). Jij denkt dus dat deze hoorns niet van de Doggersbank af komen?
Kan met een betere foto de kleine hoorn ook gedetermineerd worden?
Maar moeten de hoorns op e.o.a. mannier nog behandeld worden of blijven ze zo goed.
Wat een vragen weer he van een fossielen noob. Alvast bedankt voor het lezen van de vragen.
gr.
Erik
Als ze al zo lang op het droge zijn en geen scheuren vertonen zou ik er niet te veel aan doen,enkel als ze beginnen te barsten kan je ze behandelen;Houtlijm & water(kan je in een berging doen,ruikt niet)aceton & velpon(moet je buiten doen of zeer goed verluchten)
ik heb er zelf ook een paar liggen en die zijn niet behandeld.
ik heb er zelf ook een paar liggen en die zijn niet behandeld.
Theo