Kaakje beenvis, Mill

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Fossiel hunter sean
Contacteer:
Antw: Kaakje beenvis, Mill

Bericht door Fossiel hunter sean » 24 aug 2007, 22:32

nee hoor,
ik wil alleen goed begrepen worden;)

sean

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 25 aug 2007, 12:05

@Sean: dat is idd wat ik bedoel

@Ed: er staan idd veel (te veel naar mijn smaak) ongedetermineerde spullen op die encyclopedie pagina\'s, en dat vind ik jammer. Ik neem deze \"case\" enkel als voorbeeld, en wil je zeker niet viseren, wil ik toch even duidelijk maken. Bovenaan deze thread post Erik m dat het om een soort lipvis zou gaan. Invoegen op Wikipedia leert mij: lipvis is lid van de familie Labridae. Een beetje googelen op \"Labridae taxonomy\" leert me dat de Labridae het eerst beschreven werden door Cuvier in 1816 (http://www.itis.gov/servlet/SingleRpt/S ... lue=170477). Ik zou bij deze foto in het encyclopedisch gedeelte het volgende posten:
Labridae indet.
Cuvier, 1816
Met als opmerking: Determinatie onder voorbehoud. De Labridae is de familie van de pitvissen. Het gaat hier om een stukje kaak met enkele tandjes.

Dit geeft veel meer info dan hetgeen er nu staat, het kost natuurlijk een klein beetje moeite. Nogmaals Ed, dit is geen persoonlijke aanval op jouw, maar ik wil deze gelegenheid even aangrijpen om aan te geven dat met een beetje inspanning en zoeken op\'t net en het forum veel te vinden is.

[Bewerkt door tandenzoeker op 25-08-2007 om 11:06 NL]

[Bewerkt door tandenzoeker op 25-08-2007 om 11:06 NL]

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

agaathunter

Bericht door agaathunter » 25 aug 2007, 13:02

Hoi Wim,

Bedankt voor alle moeite.
Ik ga het direct aanpassen.

Groetjes: Ed

geduld is een goede zaak

Gesloten