Fotograferen door een binoculair
Fotograferen door een binoculair
Ik heb jullie advies nodig.
We hebben sinds kort een binoculair. Nu wil ik graag foto\'s maken door een van de oculairs. Maar mijn camera heeft een vrij grote lens (doorsnee 38 mm). Ik kan moeilijk scherp stellen en krijg veel \"vals\" licht binnen doordat het oculair veel kleiner is als de lens.
Zijn er ergens adapters of zo te koop of kun je die zelf maken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Marjolein
We hebben sinds kort een binoculair. Nu wil ik graag foto\'s maken door een van de oculairs. Maar mijn camera heeft een vrij grote lens (doorsnee 38 mm). Ik kan moeilijk scherp stellen en krijg veel \"vals\" licht binnen doordat het oculair veel kleiner is als de lens.
Zijn er ergens adapters of zo te koop of kun je die zelf maken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Marjolein
- troffelmaniak
Antw: Fotograferen door een binoculair
ik heb zelf het geluk dat de mijne wel past...
ik ben wel op zoek geweest naar de mogelijkheden maar schrok van de prijzen en heb dus niet alle opties bekeken
probeer maar eens bij een opticien die hebben vaak ook een afdeling vergrootwerk
ik heb toen via marktplaats en wat pogingen een zaak gevonden die in die spullen deed
tik maar eens in microscoop of iets in die hoek....
succes
ik ben wel op zoek geweest naar de mogelijkheden maar schrok van de prijzen en heb dus niet alle opties bekeken
probeer maar eens bij een opticien die hebben vaak ook een afdeling vergrootwerk
ik heb toen via marktplaats en wat pogingen een zaak gevonden die in die spullen deed
tik maar eens in microscoop of iets in die hoek....
succes
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
Hoi Marjolein,
Frans heeft gelijk, de prijzen van nieuwe adaptors zijn best duur. Mocht het via marktplaats of anders niet lukken, geef dan de maten op en ik kan je wel verder helpen.
Frans heeft gelijk, de prijzen van nieuwe adaptors zijn best duur. Mocht het via marktplaats of anders niet lukken, geef dan de maten op en ik kan je wel verder helpen.
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- troffelmaniak
he pedro,
natuurlijk !!! had even niet aan jou gedacht maar jij bent misschien de persoon die marjolijn zoekt.....wat een mazzel toch weer dat wij jou kennen.
hoe staat het met de foto\'s van de det. dag?
groetjes,
de grootste maar jongste van de twee
natuurlijk !!! had even niet aan jou gedacht maar jij bent misschien de persoon die marjolijn zoekt.....wat een mazzel toch weer dat wij jou kennen.
hoe staat het met de foto\'s van de det. dag?
groetjes,
de grootste maar jongste van de twee
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
Bedankt voor jullie adviezen. Ik zal eens goed op zoek gaan.
Marjolein
Marjolein