zeef

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
troffelmaniak
Antw: zeef

Bericht door troffelmaniak » 13 sep 2007, 23:01

ik lees alleen maar waarheden...

Mill blijft mill en eigenlijk heb je alleen met een klein aanhangwagentje onderaan de berg altijd de juiste spullen bij je. In Mill kun je niet genoeg meenemen om nooit ergens naast te vissen......de zuiger kan stuk zijn en daar sta je met je mooie waadpak en voor de rest niks of je hebt je installatie bij ( super zeef trouwens....een echte verstand op nul en meters maken zeef !!! )

Goede ogen is natuurlijk het belangrijkste want als echte troffelmaniak kan ik het niet zeven ook erg aanbevelen......MET DE JUISTE TECHNIEK HOEFT EEN ZEEF NIET NODIG TE ZIJN.....

natuurlijk is zeefresidu meenemen dan een ander verhaal...

in het water zeven is alles onder 5 mm welkom maar ik snap dat mensen met de nodige fisieke klachten graag 1 cm pakken.....

hoe dan ook.....

jij bent er klaar voor....

tot gauw

gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.

Lowlander

Bericht door Lowlander » 13 sep 2007, 23:33

Tja, met 5 mm gaat het ook prima in Mill - gisteren nog gedaan, je moet misschien wat harder schudden dan met de 1 cm zeef, maar wel een paar tandjes gevonden (waarvan de meeste door de grovere zeef gevallen zouden zijn). De grote tanden moet je niet echt meer verwachten, maar er lagen opeens wel twee kleine Noto\'s (wel beetje kapot) tegelijk in mij zeef. Ik had eigenlijk nog meer pret met het sjouwen van emmers zand naar de waterkant en dan met de 2 mm zeef aan de gang. Als je een goed laagje \"gruizig\" zand had, dan zat je op ongeveer 10 tandjes per emmer (wel hele kleintjes natuurlijk)....

Succes!
Eric

Wally

Bericht door Wally » 14 sep 2007, 10:12

He Ward,
een zift van 5mm is zeer goed te gebruiken om te droogziften in Mill.Ik gebruik ze er ook.Om ziftresidu mee naar huis te nemen heb je wel een fijndere zift nodig.Ik gebruik telkens één van 1mm waarmee ik het geen door mijn 5mm gaat uitwas in het water.
Wally

Gesloten