Zanzibar

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
nestor
Zanzibar

Bericht door nestor » 21 sep 2007, 12:56

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We waren vorig jaar met vakantie op het 1001-nachteiland Zanzibar. Geen sultan of Sheharazade te zien. Maar de oceaan trok zich bij eb honderden meters terug en dan vielen er in het lage water zeesterren in allerlei kleuren, zeekomkommers en veel fraaie schelpen waar te nemen. Daarnaast ook eenvoudiger fossiele soorten in zandsteen.
Daarvan heb ik er een paar meegenomen (ook al verzamel ik nu alleen nog trilobieten, maar wie laat een fossiel liggen?). Maar ik heb geen idee van de namen. Zijn er leden die ze van naam kunnen voorzien? Foto 3 en 4 betreffen hetzelfde duo.
vr.groet Jan

De senioribus nil nisi bene

Erik
Antw: Zanzibar

Bericht door Erik » 21 sep 2007, 14:38

nestor schreef:
We waren vorig jaar met vakantie op het 1001-nachteiland Zanzibar. Geen sultan of Sheharazade te zien. Maar de oceaan trok zich bij eb honderden meters terug en dan vielen er in het lage water zeesterren in allerlei kleuren, zeekomkommers en veel fraaie schelpen waar te nemen. Daarnaast ook eenvoudiger fossiele soorten in zandsteen.
Daarvan heb ik er een paar meegenomen (ook al verzamel ik nu alleen nog trilobieten, maar wie laat een fossiel liggen?). Maar ik heb geen idee van de namen. Zijn er leden die ze van naam kunnen voorzien? Foto 3 en 4 betreffen hetzelfde duo.
vr.groet Jan
Hoi,
Dit lijken mij gewoon recente schelpen en stukje koraal.
groeten, Erik

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Zanzibar

Bericht door Gerrit-Jan » 21 sep 2007, 15:13

Maar wel heel mooi.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten