Vragen over mijn verzameling
Antw: Vragen over mijn verzameling
Ik heb het nagekeken: de eerste tand heeft kartels, de tweede niet. Dan is de eerste dus een megalodon en de tweede een habitus?
Naar aanleiding van de opmerkingen hier heb ik de fossielenpagina op mijn site bijgewerkt, als het goed is klopt het nu ietsje beter.
Vanmiddag heb ik trouwens een aantal nieuwe fossielen opgeduikeld, zal daar zo spoedig mogelijk foto\'s van maken en ze een dezer dagen op dit forum plaatsen ter identificatie.
Naar aanleiding van de opmerkingen hier heb ik de fossielenpagina op mijn site bijgewerkt, als het goed is klopt het nu ietsje beter.
Vanmiddag heb ik trouwens een aantal nieuwe fossielen opgeduikeld, zal daar zo spoedig mogelijk foto\'s van maken en ze een dezer dagen op dit forum plaatsen ter identificatie.
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: Vragen over mijn verzameling
Een Cosmopolitodus hastalis dan inderdaad.Knarf schreef:
Ik heb het nagekeken: de eerste tand heeft kartels, de tweede niet. Dan is de eerste dus een megalodon en de tweede een habitus?
Groetjes
[Bewerkt door Hieronymus op 26-09-2007 om 17:21 NL]
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Met het woord \"habitus\" wil ik zeggen \"algemene verschijning\", \"geheel van vorm-eigenschappen\".
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo allemaal,
Als knarf aangeeft dat de tweede tand geen kartels heeft is het inderdaad\'n C.hastalis.
Op de foto zie ik bij de eerste ook geen kartels maar de vorm is duidelijk C megalodon
Het belangrijkste is dat we met z\'n allen indien dat mogelijk is tot \'n juiste determinatie komen.
Frederik: Als ik alle tandposities van
C hastalis langs elkaar leg hoe zit het dan met de \"habitus\" of begrijp ik het woord habitus niet goed.
Groeten Hans
Als knarf aangeeft dat de tweede tand geen kartels heeft is het inderdaad\'n C.hastalis.
Op de foto zie ik bij de eerste ook geen kartels maar de vorm is duidelijk C megalodon
Het belangrijkste is dat we met z\'n allen indien dat mogelijk is tot \'n juiste determinatie komen.
Frederik: Als ik alle tandposities van
C hastalis langs elkaar leg hoe zit het dan met de \"habitus\" of begrijp ik het woord habitus niet goed.
Groeten Hans
Hans
Uiteraard geen Carcharocles megalodonstiek schreef:
Hallo Knarf
Volgens mij is haaientand nr. 2 op de eerste rij ook \'n C. megalodon. De rij roggentanden zijn allemaal Myliobatis sp. behalve nr.6 dit is Aetobatus irregularis
Groeten Hans.

...of moeten we Megaselachus zeggen

Wat die rij roggentanden betreft zitten er wel meer Aetobatus tandjes tussen, het is te zeggen \'t zijn bijna allemaal Aetobatus. De eerste 10 althans, de volgende kan eventueel Myliobatis zijn (niet duidelijk), de rest dan weer Aetobatus.
Good catch Jeroen, je begint ze te herkennen!hieronymus schreef:
over de Haaientanden:
...
de 5de zou Brachycarcharias lerichei kunnen zijn
2de rij, tweede van links behoorde allicht ook tot Striatolamia. Ik meen vertikale plooitjes te herkennen op de voorzijde van zijn kroon.
- Hieronymus
- Contacteer:
Even nog een opmerking:
Carcharocles megalodon is NIET de voorouder van Carcharodon carcharias, de witte haai.(zoals nu op uw site vermeld staat)
Cosmopolitodus hastalis is de voorouder:)
[Bewerkt door Hieronymus op 26-09-2007 om 20:48 NL]
Carcharocles megalodon is NIET de voorouder van Carcharodon carcharias, de witte haai.(zoals nu op uw site vermeld staat)
Cosmopolitodus hastalis is de voorouder:)
[Bewerkt door Hieronymus op 26-09-2007 om 20:48 NL]
Rhaetian Lorraine Region
Oeps, zal ik zo even veranderen. Bedankt!
Zeg trouwens maar \"jij\" hoor, ik ben pas 26.
Zeg trouwens maar \"jij\" hoor, ik ben pas 26.