Ik heb ook wat om over te zeuren

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Supergraver
Ik heb ook wat om over te zeuren

Bericht door Supergraver » 11 okt 2007, 18:50

Hallo medeverzamelaars en overige fossielengekken.

Wat me de laaste tijd erg opvalt is dat er een aantal mensen zijn die via een LINK naar een eigen gemaakte foto verwijzen, bijv voor een determinatie.

Dan krijg je dit

LINK
LINK
LINK
LINK
LINK
LINK
LINK

Wat wilt zeggen dat je telkens een foto moet openklikken, bekijken en weer naar de volgende, etc. Ik vind dat reuze irritant en begrijp ook niet waarom deze mensen dat op deze manier doen, terwijl je heel makkelijk fotos bij je bericht kunt voegen.

Gr

Martijn

nestor
Antw: Ik heb ook wat om over te zeuren

Bericht door nestor » 11 okt 2007, 19:18

Ik zeur met je mee Martijn. Ik word er een beetje \"Link\" van.
gr. Jan

De senioribus nil nisi bene

Knarf

Bericht door Knarf » 11 okt 2007, 19:59

Supergraver schreef:
Hallo medeverzamelaars en overige fossielengekken.

Wat me de laaste tijd erg opvalt is dat er een aantal mensen zijn die via een LINK naar een eigen gemaakte foto verwijzen, bijv voor een determinatie.

Dan krijg je dit

LINK
LINK
LINK
LINK
LINK
LINK
LINK

Wat wilt zeggen dat je telkens een foto moet openklikken, bekijken en weer naar de volgende, etc. Ik vind dat reuze irritant en begrijp ook niet waarom deze mensen dat op deze manier doen, terwijl je heel makkelijk fotos bij je bericht kunt voegen.

Gr

Martijn
Ik ben ook een van die vervelende kwasten die dat doet. ;)

Ik zal uitleggen waarom: op alle fora waar ik kom kun je een link naar een afbeelding plaatsen tussen [ img ] tags. Dat probeerde ik hier in het begin ook te doen, maar dat werkte niet. Hoe het dan wel moet weet ik niet omdat er nergens uitleg staat over de afwijkende codes van dit forum. Als iemand mij de juiste code even wil geven zal ik die voortaan gebruiken.

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 11 okt 2007, 20:24

Als je een antwoord schrijft verschijnt hélemaal bovenaan, net onder de regel met knoppen, een vak met de welluidende en toch voor sommigen misschien verwarrende titel \"Eventueel eerst een afbeelding toevoegen\" ;)Een afbeelding toevoegen aan een bericht lijkt me haast kinderspel. Ook de volgende methode verdient vermelding: klik op de \"help\" knop en \"scroll\" naar beneden tot je aan de paragraaf met de enigzins verwarrende titel \"Afbeeldingen plaatsen in berichten\" ;)komt. Hierin wordt uitgelegd wat wel en niet gaat, zoals het gebruik van de [IMG] tag

[Bewerkt door tandenzoeker op 11-10-2007 om 19:25 NL]

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Knarf

Bericht door Knarf » 11 okt 2007, 20:43

Dat van die afbeelding toevoegen heb ik gezien ja, maar dat gaat over het uploaden van een foto naar dit forum, wat de meeste fora liever zo weinig mogelijk hebben omdat het veel opslagruimte kost op hun server.

Ik wil alleen linken naar een plaatje wat ik op imageshack heb gezet, juist om het forum te ontzien.

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 11 okt 2007, 21:16

Hoi Knarf,

ik vind je motivatie nobel maar begrijp ook de kritiek van de anderen. Vind het zelf ook irritant. Denk dat de webmaster er wel over nagedacht heeft en het niet vervelend vindt als er veel foto\'s geplaatst worden op het forum. Anders had hij dit wel aangegeven. Je bezorgdheid lijkt me dus overbodig en het plaatsen van veel LINK\'s een \'slecht\' voorbeeld om te volgen. Vind het persoonlijk ook leuker en vooral praktischer, met name bij een determinatie, als alle foto\'s op een rij staan (dus op het Forum).
Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 11-10-2007 om 20:20 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

tandenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Bericht door tandenzoeker » 11 okt 2007, 21:24

@knarf: zo had ik het nog niet bezien! En ik moet wel toegeven dat sommige threads met veel (10 of zo) afbeeldingen soms langzaam laden, en dat in zo\'n geval die link-oplossing zijn voordelen heeft. Bovendien dient er in dat geval ook minder gescrolt (schrijfwijze?) te worden. Maar ik denk inderdaad dat de beheerders er wel over nagedacht hebben?

"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.

Robii
Contacteer:

Bericht door Robii » 11 okt 2007, 22:16

ik heb net even getest.. maar al mn fotos zijn van het jpeg formaat, dat lijkt me het zelfde als jpg, maar ik krijg een fout melding dat het jpg moet zijn. moet ik alle fotos eerst omzetten dan? of is er nog een manier.. en idd met het [ img ] doe ik altijd al, want ik heb ze al geupload op mijn simpele hobby site

@tandenstoker, ik vind het niet erg om een iest langere laad tijd tehebben om de fotos te laden. vind het gaaf om fotos te kijken :P

[Bewerkt door Robii op 11-10-2007 om 21:20 NL]

http://www.freewebs.com/robbysfossilsite/

Plikona
Been thanked: 1 time

Bericht door Plikona » 11 okt 2007, 22:58

Afbeelding

Voor Martijn en Frederik,

Belg met kort lontje doet veel stof opwaaien. Stond op hun forum.

Supergraver

Bericht door Supergraver » 11 okt 2007, 23:00

Dat ze het ook nog durven plaatsen!
Ik mag toch aannemen dat ze niet trots op deze bravoures zijn?

Gr

Martijn

Gesloten