Recente zeeduivel

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
fitch
Antw: Recente zeeduivel

Bericht door fitch » 14 okt 2007, 10:28

koken: gigantische stank - is zo niet te verluchten : buiten doen :) *kuch er nog altijd van*

vissenschedels idd niet te lang laten koken, worden helemaal broos (zacht heb ik nog niet veel geweten, maar de verbindingen worden giga-broos als ze te lang koken)

gewone schedels zijn heel fijn na een badje *wilde* ;-) vleeswormen, maar soms gaan graten en dergelijke voor een of andere reden ook de maag in van die beestjes. ik weet nog altijd niet waarom soms wel en soms niet?!

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 14 okt 2007, 15:57

Mensen, die stanklucht is makkelijk te verhelpen door er een eetlepel Biotex bij te doen. Dit versnelt ook nog eens het afbraakproces waardoor het wat sneller gaat.
Ik gebruik zelf een oude baby-flessenwarmer voor botmateriaal. Deze flessenwarmer bereikt ongeveer 40-50 graden, precies goed voor de Biotex-enzymen. Materiaal erin, een paar uur laten staan, en af entoe het water + biotex verversen en het wordt prima schoon.
Een ander voordeel van de flessenwarmer is dat het niet met open vuur werkt (itt uitkoken) en je er dus niet de hele tijd bij hoeft te blijven.

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 14 okt 2007, 15:58

Needless to say dat de flessenwarmer alleen geschikt is voor het wat kleinere spul.

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

pearl
Been thanked: 1 time

Bericht door pearl » 14 okt 2007, 17:08

Een gevonden dikke krabbenschaar waar nog vlees in zat was na een zomer onder het struikje ook mooi schoon. hier kon ik zelf ook niet bij om het uit te peuteren. En schelpen die door vissers als bijvangst op het strand van Portugal werden gegooid en in het hete zand al lagen te rotten liggen nu onder het struikje om leegegeten te worden :). Ik hoef niet te vertellen hoe die bak stonk toen ik het na de vakantie uit de auto haalde, zelfs nog in meerdere zakjes ingepakt. Manlief keek hier weer zo blij van:D. Maar ik heb straks wel een paar mooie oranje operculums(of is het opercula?)en niet afgerolde schelpen.
Koken heb ik vroeger thuis is gedaan met de kop van het kerstkonijn, dat was een éénmalig gebeuren. Wat een stank!!
gr
pearl:)

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 14 okt 2007, 21:01

Ik heb ook zo\'n zeeduivel kaak geprepareerd, lichtjes gekookt en dan met de scalpel het vlees eraf halen. Anders verlies je de tanden.

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 14 okt 2007, 21:01

Idem voor haaien trouwens.

Gesloten