Palaeoceen\\Eoceen Maryland - USA

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Morpheus
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Palaeoceen\\Eoceen Maryland - USA

Bericht door Morpheus » 14 okt 2007, 23:50

isis schreef:
Naar mijn idee zou op basis van morfologische verschillen een onderscheid moeten kunnen worden gemaakt.
groeten Pepijn
Dat onderscheid is er ook wel, kleine verschillen, niet altijd even duidelijk, veel tanden van beide ouderdom vergelijken brengt toch enige helderheid.
De S.macrota\'s uit Balegem (lutetien) zijn (in mijn verzameling) ook groter dan de S.macrota\'s uit Egem (Ypresian).
Desalnietemin houden we het op 1 soort.
Dat is dan toeval, ik heb meerdere voortanden van meer dan 5 cm tot zelfs 5,6 cm uit Egem, wel is de kroon wat slanker dan die uit Balegem/Oosterzele

Isis
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Palaeoceen\\Eoceen Maryland - USA

Bericht door Isis » 15 okt 2007, 00:24

morpheus schreef:
Dat onderscheid is er ook wel, kleine verschillen, niet altijd even duidelijk, veel tanden van beide ouderdom vergelijken brengt toch enige helderheid.
Ik zie ook zeer subtiele verschillen tussen de Striatolamia tanden van paleocene en eocene herkomst, maar vraag mijzelf en eenieder af: 1) wat zijn de absolute verschillen en 2) rechtvaardigen dergelijke subtiele verschillen soortdifferentiatie?
morpheus schreef:
Dat is dan toeval, ik heb meerdere voortanden van meer dan 5 cm tot zelfs 5,6 cm uit Egem, wel is de kroon wat slanker dan die uit Balegem/Oosterzele
Oftewel een subtiel morfologisch verschil tussen beiden vindplaatsen (/periodes) en toch beschouwen we ze als 1 soort.

GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/

Gesloten