Schedelfragmenten van dolfijnen uit Mill/Langenboom
Schedelfragmenten van dolfijnen uit Mill/Langenboom
Hallo,
Zijn er op dit forum mensen die schedelfragmenten van dolfijnachtigen uit Mill/Langenboom in hun collectie hebben? Klaas Post en ik zijn op dit moment bezig met het in kaart brengen van wat er aan schedelfragmenten gevonden is van de verschillende families.
Op dit moment focussen we ons vooral op de rivierdolfijnen (bv. Protophocaena) en Monodontidae (\"witte dolfijnen\", waartoe beloega\'s en narwals behoren), maar in een later stadium wellicht ook andere families. Er valt in ieder geval nog een heleboel te ontdekken!
Het is de bedoeling dat ik op dit moment zoveel mogelijk stukken inventariseer en foto\'s van stukken maak, zodat we een beeld hebben wat er op dit moment al gevonden is. Als je het goed vindt zou ik ook graag schedelstukken die jij hebt fotograferen. In eerste instantie gaat het er nu om dat we weten wat er is.
Wie stukken heeft en wil helpen mag me mailen!
Groeten,
Peter
Zijn er op dit forum mensen die schedelfragmenten van dolfijnachtigen uit Mill/Langenboom in hun collectie hebben? Klaas Post en ik zijn op dit moment bezig met het in kaart brengen van wat er aan schedelfragmenten gevonden is van de verschillende families.
Op dit moment focussen we ons vooral op de rivierdolfijnen (bv. Protophocaena) en Monodontidae (\"witte dolfijnen\", waartoe beloega\'s en narwals behoren), maar in een later stadium wellicht ook andere families. Er valt in ieder geval nog een heleboel te ontdekken!
Het is de bedoeling dat ik op dit moment zoveel mogelijk stukken inventariseer en foto\'s van stukken maak, zodat we een beeld hebben wat er op dit moment al gevonden is. Als je het goed vindt zou ik ook graag schedelstukken die jij hebt fotograferen. In eerste instantie gaat het er nu om dat we weten wat er is.
Wie stukken heeft en wil helpen mag me mailen!
Groeten,
Peter
Antw: Schedelfragmenten van dolfijnen uit Mill/Langenboom
hoi Pter
ik heb wel iets,maar niet veel ...heb je waarschijnlijk al gezien op de determinatiedag.
gr marleen (nijntje)
ik heb wel iets,maar niet veel ...heb je waarschijnlijk al gezien op de determinatiedag.
gr marleen (nijntje)
het schattige nijntje vind de mooiste
schatten
schatten
- sharkteethrene
Hallo Peter,
Zoals je al weet help ik je gaarne.
Met schedelfragmenten,bedoel je dan alleen het gedeelte wat ik heb bijgevoegd? (foto)
Of zijn ook andere delen bruikbaar?
Zo ja kun je daar een afbeelding van laten zien?
Ik kan even bij de lokalen rondkijken die geen forumlid zijn.
Zelf heb ik 2 voor je.
Hierbij enkele namen van wie ik weet dat ze er tenminste een hebben:
Frans en Robbie (wist je al)
Rene van neer.
Hans wijnstekers.(3 stuks?)
Johan jansen.
Ik zal nog eens rondvragen.
Mvgr,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Hallo Peter,
Ik denk dat je de Protophocaena schedeldelen
van Robbie en Frans,Rene, en die van mij hebt gezien op de determinatiedag.
Die van Rene van Neer licht in de Groene Poort.
Johan Jansen heeft er ook een (deze was niet op de determinatiedag).
Verder heeft er Dory en Michael er ook een
(deze is bij Klaas Post bekent)
Je bent altijd welkom om bij mij te komen kijken of ik tussen mijn botstukken nog andere schedel delen heb liggen.
Verder heb ik ook verschillende dolfijnen tanden en periotica die mischien bij deze geslachten te plaatsen zijn.
Groeten Hans.
Ik denk dat je de Protophocaena schedeldelen
van Robbie en Frans,Rene, en die van mij hebt gezien op de determinatiedag.
Die van Rene van Neer licht in de Groene Poort.
Johan Jansen heeft er ook een (deze was niet op de determinatiedag).
Verder heeft er Dory en Michael er ook een
(deze is bij Klaas Post bekent)
Je bent altijd welkom om bij mij te komen kijken of ik tussen mijn botstukken nog andere schedel delen heb liggen.
Verder heb ik ook verschillende dolfijnen tanden en periotica die mischien bij deze geslachten te plaatsen zijn.
Groeten Hans.
Hans
- troffelmaniak
beste peter,
de stukken van ons en rene die liggen snel voor je klaar. Heb hans net getroffen maar niet gedacht zijn schedeldelen even mee te laten nemen zodat je in een bezoekje al een heel eind bent...
bij de house warming van nijntje ?? is dat een goede gelegenheid om nog wat mensen op een plek te treffen ??
ik mail je snel een datum nu ik vakantie heb kan ik gaan plannen....
en net als rene ben ik erg benieuwd naar andere delen dan bekend zijn......
was ook erg verrast over e foto\'s van pieter over de haaiendelen...
tot gauw !!!
de stukken van ons en rene die liggen snel voor je klaar. Heb hans net getroffen maar niet gedacht zijn schedeldelen even mee te laten nemen zodat je in een bezoekje al een heel eind bent...
bij de house warming van nijntje ?? is dat een goede gelegenheid om nog wat mensen op een plek te treffen ??
ik mail je snel een datum nu ik vakantie heb kan ik gaan plannen....
en net als rene ben ik erg benieuwd naar andere delen dan bekend zijn......
was ook erg verrast over e foto\'s van pieter over de haaiendelen...
tot gauw !!!
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
Ik heb ook een spuitgat gevonden. Een kleintje.
Tenminste een gedeelte.
Groeten,
Jaap
Swampthing