2 twijfelgevallen uit Groede ...
2 twijfelgevallen uit Groede ...
Hey iedereen,
Deze 2 tandjes heb ik al een tijdje terug gevonden , maar ik weet ondertussen nog niet de juiste naam , kunnen jullie me helpen ?
Foto\'s 1 t/m 5 : Tand 1
Foto\'s 5 t/m 10 : Tand 2
Alvast bedankt,
gr,
g.
Antw: 2 twijfelgevallen uit Groede ...

Ik heb nog wat gezocht, en de tweede tand is vrijwel zeker Carcharias cuspidata.
Over de eerste tand heb ik toch mijn twijfels , er zijn duidelijke sporen van kartels en kleine bijspitsjes.
De eerste tand is daarom voor mij een Esheri. De derde foto komt trouwens van Elasmo.
gr,
g.
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
volgens mij zijn het geen kartels, de snijrand heeft gewoon wat tikken gehad wat op kartels lijkt m.i.
gr sean
gr sean
Dan heeft de tand wel heel veel tikken gehad , hoogstwaarschijnlijk zou die dan wel kapot zijn gegaan..
In de karteling van Escheri\'s zit bijna nooit regelmaat , nee volgens mij komen die kartelingen daar niet door tikken.
In de karteling van Escheri\'s zit bijna nooit regelmaat , nee volgens mij komen die kartelingen daar niet door tikken.
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: 2 twijfelgevallen uit Groede ...
De tikken komen er wel door verwering, het is absoluut geen karteling:).mineraal0 schreef:
Dan heeft de tand wel heel veel tikken gehad , hoogstwaarschijnlijk zou die dan wel kapot zijn gegaan..
Dit heb je met de regelmaat van de klok bij beter bewaard gebleven tandjes van Zeeuws-Vlaanderen.
Nogmaals, dit is absoluut geen karteling.

En tandjes die gefossiliseerd zijn, zijn behoorlijk sterk hoor:)
Het hoeven trouwens geen tikken te zijn...zand dat tegen de tand schuurt zorgt ook voor gleufjes/inhammetjes in de snijrand.
Vrij typisch allemaal:)
Greetz
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- troffelmaniak
de vrom van de tand doet mij denken aan escherie......zeker weten ??? vraag het rene even !!
niet alle escheries hebben kartels dus dat is geen argument.....ook de side cups ontbreken vaak....
ik ga dus ook voor escherie en niet op basis van de elasmo gegevens van lutz want die theorie wankelt heel erg....
groetjes
niet alle escheries hebben kartels dus dat is geen argument.....ook de side cups ontbreken vaak....
ik ga dus ook voor escherie en niet op basis van de elasmo gegevens van lutz want die theorie wankelt heel erg....
groetjes
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
Yes!
Ik heb een aanhanger gevonden
.
Ik zal René een mailtje sturen dat misschien duidelijkheid zal geven over de soort van de tand.
gr,
g.
Ik heb een aanhanger gevonden

Ik zal René een mailtje sturen dat misschien duidelijkheid zal geven over de soort van de tand.
gr,
g.
Ik heb ondertussen al antwoord gekregen van rené.
Het is 100% zeker een Esherie , mijn geluk kan niet op!!
Bedankt aan René en de anderen die de tandjes hebben gedetermineerd !!
Groeten uit Vlaams- Brabant! !
Gunther
Het is 100% zeker een Esherie , mijn geluk kan niet op!!
Bedankt aan René en de anderen die de tandjes hebben gedetermineerd !!
Groeten uit Vlaams- Brabant! !
Gunther