tand(welke?)
tand(welke?)

Aangezien ik vaak zoek met de metaaldetector in het water, schep je soms ook leuke dingen op zoals deze tand.
Ik heb het in almere gevonden, ligt erg veel grind in het water maar zag toch duidelijk dat dit wel eens een tand zou kunnen zijn.
helaas is ie stuk. het is 1,5 cm breed en 3,2 cm hoog. dikte 8 mm
ik hoop dat jullie er raad mee weten want ik zou echt niet weten van welk dier dit zou kunnen zijn. omdat het gebroken is zie je aan de bovenkant 2 gaten waar denk ik net als de mens de tandzenuwen doorheen liepen. ook dit heeft een grijslaagje aan de binnenkant net als de tand zelf heeft.
- troffelmaniak
Antw: tand(welke?)
heb bijna de neiging om te zeggen.....ruilen ????
maar dat zou niet eerlijk zijn want ik denk dat bepaalde mensen deze tand wel eens heel erg mooi gaan vinden...
zoals ik het bekijk is het een kiesje van een landzoogdier en het zou weleens een roofdierachtige kunnen zijn....
mocht het zo zijn en je wilt hem nog steeds kwijt....ik weet iemand die ik blij kan maken.
succes met de determibatie
maar dat zou niet eerlijk zijn want ik denk dat bepaalde mensen deze tand wel eens heel erg mooi gaan vinden...
zoals ik het bekijk is het een kiesje van een landzoogdier en het zou weleens een roofdierachtige kunnen zijn....
mocht het zo zijn en je wilt hem nog steeds kwijt....ik weet iemand die ik blij kan maken.
succes met de determibatie
gij die de troffel gebruikt zal niet met lege zakken naar huis gaan.
Ouderdom holoceen of pleistoceen; diersoort zegt misschien specefieker. Heb je een foto van de andere kant? Kan het slecht zien, maar hert lijkt me ook wel een optie.
Tim
Moeilijk,zeer moeilijk de foto\'s zijn een beetje klein en onscherp.Aan de kies zelf zie ik niets,de wortel doet me DENKEN aan neushoorn.
Volgens mij dus een stukje van een Neushoornkies
Theo
Moeilijk,zeer moeilijk de foto\'s zijn een beetje klein en onscherp.Aan de kies zelf zie ik niets,de wortel doet me DENKEN aan neushoorn.
Theo
Theo
Het duurde eerst 2-3 minuten eer ik op \".NET\" raakte,kreeg daarna m\'n antwoord niet verzonden,en nu zie ik dat het er drie keer staat,raar,zeer raar.
Theo
Die tand lijkt mij interessant. Uit de foto\'s kan ik niet goed opmaken waar het van is. Ik zou hem graag nader willen bekijken. Kun je nog meer foto\'s laten zien, liefst wat scherper.Ik woon in Almere en heb jaren fossielen verzameld in en rondom Almere. En de variatie aan dieren die hier gevonden zijn is groot. Ik zou ook wel willen weten welke plek in Almere die gevonden is en welk ander materiaal daar bij ligt.(met name schelpjes). Die informatie is eesentieel om er meer van te kunnen zeggen.FBos schreef:
Aangezien ik vaak zoek met de metaaldetector in het water, schep je soms ook leuke dingen op zoals deze tand.
Ik heb het in almere gevonden, ligt erg veel grind in het water maar zag toch duidelijk dat dit wel eens een tand zou kunnen zijn.
helaas is ie stuk. het is 1,5 cm breed en 3,2 cm hoog. dikte 8 mm
ik hoop dat jullie er raad mee weten want ik zou echt niet weten van welk dier dit zou kunnen zijn. omdat het gebroken is zie je aan de bovenkant 2 gaten waar denk ik net als de mens de tandzenuwen doorheen liepen. ook dit heeft een grijslaagje aan de binnenkant net als de tand zelf heeft.
hoi dunroes,
ik zal zondag wat betere fotos laten maken en zal deze vervolgens hier plaatsen.
ik zal zondag wat betere fotos laten maken en zal deze vervolgens hier plaatsen.