special van ammonieten cbn
special van ammonieten cbn

Ben deze woensdag naar escalles geweest cbn.
Had niet de verwachting van veel te vinden de kleiplaaten lagen onder het zand weinig te vinden dus ik zei tegen mijn pa laaten we is tussen de rots blokken voor petit blnc nez gaan zoeken.
Daar aangekomen beginnen vollop zoeken eerst een paar kleine ammos gevonden en brachiopoden totdat mijn pa de ammoniet op de 1ste foto vond wat een geweldige vondst dacht ik en ik begon er meteen aan te hakken. Iets later vind ik nog een paar ammonietjes totdat mijn pa terug roept ik heb weer zo een grote ammoniet gevonden en dat is die op foto 2. Dan weer vrij gehakt en ik zelf vond nog een paar ammonietjes totdat ik een rots blok begon open te hakken en iets gedraaid zag zitten was een stuk af bekeek het dichterbij enja wat bleek Turrilites mijn dag kon niet meer stuk zo een mooie vondsten en had dan nog een zee-egel op de koop toe ook gevonden. Dit was dus de beste tocht naar cbn die ik ooit gehad heb.
Nu vroeg ik mij af of deze determinatie gaat kloppen.
1ste foto + 2de foto : Acanthoceras rhotomagense Brongniart
3de foto:Schloenbachia varians
4de foto:Mantelliceras sp.
5de foto:Hoplites dentatus
6de foto + 7de foto:Turrilites acutus Passy
Dit zijn een paar van de mooiste vondsten die ik die dag gedaan heb.
Nu kwam ik terug bij de auto verteld mijn ma dat er in het cafetje vlak aan de rotsen een ammoniet lag een heele grote ik dus benieuwd. Aangekomen bij het cafe meteen naar die ammoniet gaan kijken daar lag hij een beest geweest van meer dan 50 CM doorsnede geweldig ding met een mooie glans en waar je goed de sutuurlijnen kon waarnemen echt prachtig.
Dit was mijn verslag van die dag al die kan helpen bij de dterminatie is welkom
grtz dinkie
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS
Antw: special van ammonieten cbn
Leuk verslag en hele mooie vondsten.
Vooral die eerste foto, geweldig!!
groeten,
JanWillem
Vooral die eerste foto, geweldig!!
groeten,
JanWillem
Lees..... en verrijkt uw geest!
hey bedankt rené en nautilus
Je kunt goed zien waar de ammo op de eerste foto buiten het gesteenten heeft gezeten en waar die er in zat dus het was wel een heel lang karwij om die eruit te halen er waren veel mensen die intresse toonde en toen ik die liet zien viel hun mond wel open.
grtz dinkie
Je kunt goed zien waar de ammo op de eerste foto buiten het gesteenten heeft gezeten en waar die er in zat dus het was wel een heel lang karwij om die eruit te halen er waren veel mensen die intresse toonde en toen ik die liet zien viel hun mond wel open.
grtz dinkie
- WarriorPrincess
jammer genoeg kan ik je niet vertellen of het klopt omdat ik totaal niks van fossielen ken, maar wat ik wel weet is dat die zeer schoon is
Mijn zee-egel heb ik geprept morge komt er wel een foto van.
Als iemand nog kan helpen bij de determinatie ammunrah ofzo, frederik alle hulp is welkom.
Zee-egel is niet compleet maar is toch een mooie meevaller.
grtz dinkie
Als iemand nog kan helpen bij de determinatie ammunrah ofzo, frederik alle hulp is welkom.
Zee-egel is niet compleet maar is toch een mooie meevaller.
grtz dinkie
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Woooooow!!
Hoe kan zoiets aan me voorbij zijn gegaan??? Prachtige vondsten, vooral die Acanthoceras. Wat een beauty zeg!
Woon je ver van CBN vandaan??
Ik zou willen dat ik er dichter in de buurt woonde, dan ging ik ook regelmatiger.
Complimentjes!!
Groet
Hoe kan zoiets aan me voorbij zijn gegaan??? Prachtige vondsten, vooral die Acanthoceras. Wat een beauty zeg!
Woon je ver van CBN vandaan??
Ik zou willen dat ik er dichter in de buurt woonde, dan ging ik ook regelmatiger.
Complimentjes!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
dinkie schreef:
..eerst een paar kleine ammos gevonden en brachiopoden totdat mijn pa de ammoniet op de 1ste foto vond wat een geweldige vondst dacht ik en ik begon er meteen aan te hakken. Iets later vind ik nog een paar ammonietjes totdat mijn pa terug roept ik heb weer zo een grote ammoniet gevonden en dat is die op foto 2. Dan weer vrij gehakt en ik zelf vond nog een paar ammonietjes totdat ik een rots blok begon open te hakken en iets gedraaid zag zitten was een stuk af bekeek het dichterbij enja wat bleek Turrilites mijn dag kon niet meer stuk zo een mooie vondsten en had dan nog een zee-egel op de koop toe ook gevonden. Dit was dus de beste tocht naar cbn die ik ooit gehad heb.
Wat een top dag zeg en handig dat je vader mee was. Dat scheelt een hoop. Als ik met mijn vader naar Rheine ga kan ik ook meestal vertrouwen op zijn haviks ogen. Hij is een welkome \"spotter\" van mooie fossielen en ik neem hem dan ook altijd mee. Hij is inmiddels ook aangestoken met het \'virus\'
hey gerrit-jan
Bedankt voor de reactie en dat kan iedereen over komen dat je dat over het hoofd ziet vooral als je het druk hebt.
Enja dankzij mijn pa heb ik soms al geweldige dingen gevonden we gaan altijd samen vind je toch altijd dat tikkeltje meer. Groter gebied kan je dan ook afzoeken en met mijn pa erbij is het altijd leuker dan alleen te gaan kan je al is lol maken en grapjes uithalen.
grtz dinkie
Bedankt voor de reactie en dat kan iedereen over komen dat je dat over het hoofd ziet vooral als je het druk hebt.
Enja dankzij mijn pa heb ik soms al geweldige dingen gevonden we gaan altijd samen vind je toch altijd dat tikkeltje meer. Groter gebied kan je dan ook afzoeken en met mijn pa erbij is het altijd leuker dan alleen te gaan kan je al is lol maken en grapjes uithalen.
grtz dinkie
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Dinkie:dinkie schreef:
Nu vroeg ik mij af of deze determinatie gaat kloppen.
1ste foto + 2de foto : Acanthoceras rhotomagense Brongniart
3de foto:Schloenbachia varians
4de foto:Mantelliceras sp.
5de foto:Hoplites dentatus
6de foto + 7de foto:Turrilites acutus Passy
Dit zijn een paar van de mooiste vondsten die ik die dag gedaan heb. Al die kan helpen bij de dterminatie is welkom
Je determinatie was bijna goed. Even een beetje door elkaar gehutseld. Hier het resultaat:
Foto 1/2: Acanthoceras rhotomagense Brongniart
3de foto: Mantelliceras sp.
4de foto: Schloenbachia varians
5de foto: Schloenbachia varians
Foto 6/7: Turrilites acutus Passy
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 04-11-2007 om 17:33 NL]