Huls WOII Beutenaken
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
Huls WOII Beutenaken

Hallo luitjes,
(Heb dit bericht toch onder determinatie geplaatst. het topic over deze website leek me niet zo geschikt).
Gisteren weer eens even naar Beutenaken gehopt. Daar wat belemnieten gevonden (waaronder 1 van 7 cm). Toen liep ik het pad omhoog, en wat zag ik daar liggen? een huls van kogel. Waarschijnlijk is ie uit WOII. Op de achterkant staat een code. Weet iemand toevallig waarbij deze huls hoort?, ik zou het graag weten.
MVG
Ruben
Zoekt, en gij zult vinden!
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Huls WOII Beutenaken
Hoi Ruben,
Die 53 die er opstaat is van het jaar. Dus 1953. Die A is waarschijnlijk het teken van de fabriek waar die gemaakt is. Bij ons aan het strand van Cadzand vind je vaak met S* erop. Dat is ook van een fabriek
Gr. Robbin
Die 53 die er opstaat is van het jaar. Dus 1953. Die A is waarschijnlijk het teken van de fabriek waar die gemaakt is. Bij ons aan het strand van Cadzand vind je vaak met S* erop. Dat is ook van een fabriek
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
Helaas gaat het enkel om fossielen hier 8)
De 53 betekent niet per definitie het productiejaar. het kan ook een lotnummer-code zijn. Je begrijpt het al; verschillende fabrikanten, verschillende code-systemen.
Ik wil twee dingen van je weten;
*loopt de huls recht of in een flessehals toe? (stuur een zij-profiel foto)
*meet de EXACTE binnendiameter van het projectiel wat er op heeft gezeten.
<:{{{{{>
De 53 betekent niet per definitie het productiejaar. het kan ook een lotnummer-code zijn. Je begrijpt het al; verschillende fabrikanten, verschillende code-systemen.
Ik wil twee dingen van je weten;
*loopt de huls recht of in een flessehals toe? (stuur een zij-profiel foto)
*meet de EXACTE binnendiameter van het projectiel wat er op heeft gezeten.
<:{{{{{>
Trilobiti Ceská Republika
Hier een site waar je zeker terecht kan met die dingen,wel eerst registreren.
Dit is de afdeling \"militaria\"
http://www.detectorvrienden-vlaanderen. ... 7399df62e0
Dit is de afdeling \"militaria\"
http://www.detectorvrienden-vlaanderen. ... 7399df62e0
Theo
Dit is een militaire, Nederlandse huls: Staatsfabriek Artillerie-Inrichtingen, Hemkade, Zaandam, NL.
Van 1899 tot 1972, opgevolgd door Eurometaal.
Van 1899 tot 1972, opgevolgd door Eurometaal.
Kalibers die werden geproduceerd waren 7,62x51mm, .30-06 en 9mm Para en nog wel enkele andere in mindere mate.