Laatste vragen Mill-natzeef

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Gesloten
Everhardus
Laatste vragen Mill-natzeef

Bericht door Everhardus » 20 nov 2007, 23:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,
Hierbij een aantal laatste vragen voordat ik m\'n Mill-natzeef ga afmaken. De basis voor m\'n zeef is het overbekende steekwagentje waar ik ,zoals je op de foto\'s kunt zien 2 buizen in kan steken waarop ik z\'n zeef wil gaan bevestigen.
Ik was woensdag ter plaatse en kreeg de tip vooral de wielen zo\'n beetje in het midden van de kar te houden. Vandaar het verlengen van het steekwagentje met buizen. Deze buizen (voor de duidelijkheid niet rood van kleur) steken nu vanaf de wielen zo\'n 81 cm naar voren. Hierop wil ik een zeef gaan monteren, zie foto 1+2. De uiteindelijke zeef wil ik van een winkelwagentje maken zoals op foto 3 ( van dit forum geplukt........). In een eerder vraag van mij zei ik dit niet te gaan doen maar is achteraf toch wel erg slim qua stevig en maten. Bovendien had ik de mazzel een afgedankt exemplaar bij een bouwmarkt gratis te mogen meenemen.(ik zou haast reclame gaan maken.....) De zeef zelf gaat dus als basis een verzaagd winkelwagentje hebben, zoals te zien is op foto 3.
M\'n vragen : als ik m\'n winkelwagentje ga verzagen zal die een wat hoger opstaande rand (20 cm)hebben en een wat lagere (13 cm).
Op foto 3 is te zien dat diegene er voor kiest het hogere gedeelte (met een soort afdekklepje)voorin te houden en het lagere achterin. Is dit een slimme aanpak, of juist anderom... ???
De lengte van m\'n verzaagde winkel wagen gaat 66 cm worden, dit wil ik dus op de ingestoken buizen monteren. Is het slim de zeef voorop de buizen van 81 cm te monteren of liever de buizen inkorten zodat m\'n zeef feitelijk vanaf de wielen al begint. Of is dit zowiezo allemaal niet bijster slim........
Graag tips van de die-hard natzevers, zodat ik het wiel wat jullie allang hebben uitgevonden niet nog eens zelf hoef uit te vinden.............
Hopelijk zijn de temperaturen nog te pruimen tegen de tijd dat m\'n karretje af is.......
gr,Marcel

[Bewerkt door Everhardus op 20-11-2007 om 23:42 NL]

[Bewerkt door Everhardus op 20-11-2007 om 23:42 NL]

Flash
Antw: Laatste vragen Mill-natzeef

Bericht door Flash » 21 nov 2007, 18:03

foto 3 komt me bekend voor. ;) Ik heb de breedste zijde onder gehouden omdat daar het meeste materiaal in te verzamelen is. Ook de plaatsing van de wielen heeft een praktische achtergrond. Je moet er nl ook een behoorlijk stukje mee lopen. Wanneer mijn zeef lager geplaatst zou zijn zoals bij jouw idee sleept de onderkant van de zeef over de grond of moet ik het handvat veel te laag houden. Vergeet niet een ruime vergaarbak te maken, die van mij is minimaal. Veel succes,

Grrr Edo

mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk

Everhardus
Antw: Laatste vragen Mill-natzeef

Bericht door Everhardus » 21 nov 2007, 18:54

Hoi Edo,
Foto 3 zal jouw zeef dus wel zijn, gok ik !!
Wat bedoel je met er een gehoorlijk stuk mee lopen ? Ik denk dat je bedoelt vanaf parkeerterrein tot aan het terrein waar gespoten wordt. Da\'s bij mijn constructie geen punt, ik wilde het zo doen dat ik vlakbij de spuit, dus na dat eind lopen, die 2 buizen waarop de zeef gemonteerd zit pas in het steekwagentje steek, 2 boutjes en klaar is Kees. Moet ook wel want zo\'n gevaarte kan ik in m\'n auto niet eens fastoenlijk vervoeren.
Ik vraag me alleen af of ik de zeef voldoende in die modderpoel kan steken, dat lukt met die buizen alleen als het ook snel wat dieper wordt en daar zag het vorige week wel naar uit. Dan valt het met de handvaten wel mee, qua laag bedoel ik.
Jouw bak minimaal ?? Op foto 3 lijkt het me ook een voormalig winkelwagentje, wel wat laag wellicht. Dat probleem ga ik dan ook krijgen vrees ik. Wellicht de mand op foto !+2 beter, die is n.l. wel wat korter maar wel overal even breed en hoog ??
Bedankt voor je reactie,Marcel

[Bewerkt door Everhardus op 21-11-2007 om 18:55 NL]

Gesloten