Registratie van je verzameling

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
webmaster
Senior Lid
Contacteer:
Registratie van je verzameling

Bericht door webmaster » 05 feb 2005, 10:01

Veel mensen verzamelen fossielen alleen omdat ze ze mooi vinden. Anderen zijn juist erg geinteresseerd in de hele geschiedenis van het fossiel. Meestal komt dat ook tot uitdrukking in de inrichting van de verzameling.

Ikzelf verzamel op een wat meer wetenschappelijke manier. Van elk fossiel wordt zoveel mogelijk genoteerd uit welke laag deze komt, vindplaats etc. Elk fossiel heeft dan ook een nummer. In een database kun je vervolgens de bijbehorende informatie opzoeken. Anderen leggen soms een kaartje bij het fossiel met de gegevens.

Hoe hebben jullie je verzameling ingericht?

Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net

Casper
Contacteer:
Antw: Registratie van je verzameling

Bericht door Casper » 05 feb 2005, 11:21

ik heb mijn vitrinekasten gesorteerd opvindplaats en de overgebleven fossielen liggen ij mij gesorteerd op ouderdom.

ik heb verder niet echt kaartjes met namen bij de fossielen liggen. dat ga ik misschien nog een keer doen, maar ik vind het niet echt heel hard nodig want ik ken de namen wel zo\'n beetje uit mijn hoofd. nummertjes plak of verf ik niet op mijn fossielen, dat vind ik lelijk.
ik determineer ook niet elk fossiel, maar wel bijna alle fossielen die ik zelf heb gevonden.
niet echt netjes en wetenschappelijk dus bij mij :(

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

ak-sm
Contacteer:
Antw: Registratie van je verzameling

Bericht door ak-sm » 09 feb 2005, 10:13

Ik doe het aan de hand van dit handig programmatje. Alles meteen in een handig digitaal formaat met alles erop en eraan. Vindplaats, ouderdom, info, foto\'s, wereldkaarten, ... je kan er zo wat alles instoppen.

link: http://www.trilobase.com/

Gesloten